تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۳۳۳
کد خبر: ۲۳۴۳۲۲
سرویس خبر : انرژی
معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی:

روزانه ۱۰ هزارمگاوات تعمیرات نیروگاهی انجام می‌شود

‌می‌متالز - معاون راهبری تولید شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران گفت: برنامه تعمیرات نیروگاهی امسال از ابتدای مهر کلید خورده و به طور متوسط روزانه ۱۰ هزارمگاوات تعمیرات بر روی نیروگاه‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، «ناصر اسکندری» افزود: نیروگاه‌ها در پیک تابستان با حداکثر ظرفیت برای تامین برق پایدار به خدمت گرفته می‌شوند که این موضوع نیاز به تعمیرات را در آن‌ها افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: براین اساس هرساله از نیمه دوم شهریور برنامه‌ریزی برای انجام تعمیرات انجام می‌گیرد که تا نیمه اول خردادماه سال بعد تعمیرات انجام شود.

معاون راهبری برق حرارتی گفت: امسال به دلیل افزایش بارشبکه که تا آخر شهریورهم ادامه یافت برنامه تعمیرات از اول مهرماه شروع شد و پیش‌بینی شده به طور متوسط روزانه ۱۰ هزارمگاوات نیروگاه برای تعمیرات از مدار خارج شوند.

اسکندری افزود: برنامه این است که تا پیک تابستان سال ۱۴۰۱، در مجموع ۱۰۴ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در ۷۱۱ نیروگاه بخاری و گازی صورت گیرد که پیش بینی می‌شود تا نیمه اول خردادماه سال آینده به اتمام برسد.

وی ادامه داد: تعمیرات مختلفی در نیروگاه‌های گازی، بخاری و سیکل ترکیبی انجام می‌شود که بسته به نوع تعمیرمورد نیاز تا حداکثر۹۰ روز زمان خواهد برد.

معاون راهبری تولید برق حرارتی گفت: برنامه تعمیرات ممکن است شامل یک بازدید چند ساعته یا تعمیرات اساسی باشد که متناسب با وضعیت نیروگاه اعمال خواهد شد.

اسکندری افزود: این تعمیرات متناسب با نیاز برق کشور است و اگر زمانی به دلایلی مانند کمبود سوخت نیاز به تغییر در برنامه تعمیرات باشد اولویت تامین برق خواهد بود.

تعمیرات زمان‌بندی شده نیروگاهی یکی از مهم‌ترین گام‌ها در تامین نیاز‌های برقی کشور است و براین اساس برنامه زمان‌بندی شده تعمیرات نیروگاهی طبق روال هرساله از ابتدای مهر آغاز شده تا نیروگاه‌ها به موقع برای تامین اوج بار تابستان آماده باشند.

پیشتر شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: ۱۵ هزار مگاوات از نیروگاه‌های کشور مطابق برنامه زمان‌بندی شده و برای تعمیرات اساسی از مدار خارج شد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده