تاریخ: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۵۸
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۲۳۹۲۴۱
سرویس خبر : انرژی

قرارداد احداث ۷ نیروگاه ۴۲ مگاواتی امضا شد

‌می‌متالز - قرارداد احداث ۷ نیروگاه ۴۲ مگاواتی در ۶ استان کشور بین گروه مپنا و شرکت تولید برق حرارتی امضا شد.

به گزارش می‌متالز، قرارداد احداث ۷ واحد نیروگاهی مقیاس متوسط به مجموع ظرفیت ۲۹۴ مگاوات بین شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و شرکت گروه مپنا به امضا رسید.

در قالب این قرارداد، احداث هفت واحد نیروگاهی ۴۲ مگاواتی در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد، خوزستان و لرستان توسط گروه مپنا اجرایی خواهد شد.

بکارگیری نیروگاه‌های مقیاس متوسط اصولاً باتوجه به شرایط برخی مناطق در نقاط ژرف شبکه برق سراسری و مناطق دور افتاده برای رفع مشکلات کمبود تولید محلی و یا بازتوانی واحد‌های موجود با ظرفیت مشابه و راندمان بسیار پایین در نظر گرفته می‌شود که احداث نیروگاه‌های بزرگ در این نقاط موردنیاز نبوده و توجیه فنی و اقتصادی نداشته است.

در این طرح از واحد‌های نیروگاه گازی شرکت مپنا با نام تجاری MGT۴۰ در مقیاس متوسط که توسط متخصصان داخلی بومی‌سازی و سامانه برق و کنترل آن نیز در مپنا طراحی شده استفاده خواهد شد.

توان خروجی این واحد‌ها در شرایط ایزو ۴۲ مگاوات است. این واحد‌ها قابلیت کار با سوخت گاز طبیعی و سوخت مایع (گازوئیل) را دارا بوده و با بکارگیری توربین‌های بخار امکان تبدیل آن‌ها به سیکل‌ترکیبی وجود دارد. همچنین در واحد‌های تولید همزمان برق و حرارت CHP نیز قابلیت کاربرد دارند.

توانایی فعالیت پایدار و مستمر، مقاوم در شرایط اقلیمی نامساعد، ارتفاع بالا و حتی شرایط ریزگردها، قابلیت ساخت، نصب و راه‌اندازی سریع در مدت زمان ۶ ماه، راهکاری مناسب جهت رفع سریع نیاز‌های برق در کشور، قابلیت احداث در ساختگاه‌های دارای محدودیت فضا، قابلیت‌های تولید جزیره‌ای و خارج از شبکه و رعایت کامل استاندارد‌ها و الزامات صنعت برق و سایر صنایع از جمله مزایا و قابلیت‌های واحد‌های گازی MGT۴۰ است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده