تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۳۴۳۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل صرافی اعلام کرد:

آمار‌های جدید از اوضاع بازار رمزارز در ایران: مبادله روزانه ۵ هزارمیلیاردی و...!

‌می‌متالز - یک صراف حجم تراکنش‌های روزانه ایرانیان در ارز‌های دیجیتال را ۱۸۱ میلیون دلار برآورد و اعلام کرد در صرافی‌های ایرانی روزانه ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان مبادله توسط ۷ تا ۱۲ میلیون کاربر صورت می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، حامد میرزایی مدیرعامل صرافی بیتستان ضمن ارائه گزارشی از آمار صنعت رمز ارز‌ها گفت: ارزش رمز ارز‌ها در دنیا حدود ۲.۶ تریلیون دلار است و رشد ۵۵.۹ درصدی این صنعت در سال گذشته و رشد ۱۴.۶ هزار درصدی آن در بازه زمانی ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ نشانگر روند پذیرش رمز ارز‌ها در جهان است.

وی افزود: هند، آمریکا، روسیه، نیجریه، ویتنام، و اوکراین به ترتیب برترین کشور‌ها با بالاترین کاربران ارمز ارزی هستند و چین و بقیه کشور‌های جهان هم ۴۵ درصد سهم باقی مانده را در اختیار دارند و به نظر می‌رسد مسوولین ایرانی، باید از فرصت‌ها و قابلیت‌هایی که این صنعت می‌تواند در اختیار اقتصاد قرار دهد با بسترسازی و تسهیل قوانین لازم، بهره‌مند شوند.

میرزایی ادامه داد:حجم تراکنش‌های روزانه ایرانیان ۳۰ تا ۵۰ تریلیون ریال (۱۸۱ میلیون دلار) تخمین زده شده که در صرافی‌های ایرانی روزانه بین ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان مبادله توسط ۷ تا ۱۲ میلیون ایرانی با سهم ۸۸ درصدی سامانه‌های داخلی رخ می‌دهد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده