تاریخ: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۳۷۹
کد خبر: ۲۳۵۵۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

به کارگیری دوباره بیش از ۲۶۰ کارگر در دو واحد صنعتی آباده

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از بازگشت به کار بیش از ۱۵۰ نفر از کارگران کارخانه سیمان و بیش از ۹۰ نفر از کارگران کاشی و سرامیک خبر داد.

به گزارش می‌متالز، هفته گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با ۲ دستور کار بررسی مشکلات کارخانه سیمان و کارخانه‌های پاسارگاد سرام و صدیق سرام با هدف رفع مشکلات تولید و مسائل صنفی و حقوقی کارخانجات و منابع انسانی و همچنین مشکلات متعدد این واحد‌های تولیدی مربوط به دستگاه‌های اجرایی به میزبانی فرمانداری شهرستان آباده برگزار شد، که نتایج خوبی در پی داشت.

استمهال بدهی ۲ واحد تولیدی به شرط بازگشت به محل کار

حمیدرضا ایزدی در این خصوص گفت: در خصوص کارخانه پاسارگاد سرام و مشکلات موجود در این واحد صنعتی، همچنین تعدیل بیش از ۲۶۰ نیروی کار در اسرع وقت به کارخانه مراجعه کردیم و در یک بازدید میدانی از این واحد صنعتی واقع در آباده، متوجه شدیم در بحث مدیریتی کارخانه معضلاتی وجود دارد.

رئیس سازمان صمت استان فارس با بیان اینکه در نهایت مجدد هفته گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع استان را با حضور مدیران استانی و مدیران شهرستان آباده در این شهر برگزار کردیم، اظهار کرد: ۲ دستور کار در این جلسه بررسی و مشکلات دو کارخانه کاشی و سرامیک و سیمان آباده مطرح شد؛ یکی از واحد‌ها پاسارگاد سرام بود که بدهی‌های معوق زیادی به دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مختلف از جمله، تأمین اجتماعی، شرکت آب، برق، گاز و... دارد و مقرر شد اگر ۲۶۰ نفر اخراج شده را مجدد مشغول به کار کنند ما نیز بدهی که به دستگاه‌های اجرایی دارد را استمهال و تقسیط و مشکلاتشان توسط این دستگاه‌های اجرایی را حل خواهیم کرد.

تا کنون ۹۰ نفر از کارگران کاشی وسرامیک آباده مجدد به کار گیری شدند

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی کمک کردند و در نهایت مدیر کارخانه متعهد شد که در عرض دو ماه ۱۹۰ نفر از این تعداد را به کار مشغول کند که تا کنون ۹۰ نفر مجدد به کار گیری شدند و این کار باعث شد امیدی در دل کارگران روشن شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: بحث دوم کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید، پیگیری مشکلات کارخانه سیمان آباده بود که حدود ۸ ماه معوقاتی داشت و به ۱۸۰ نفر از کارگران دستمزدی پرداخت نکرده بود، پرسنل هم دست از کار کشیده و کارخانه تعطیل شده بود.

ایزدی اضافه کرد: برای همین واحد تولیدی نیز به شرطی که معوقات و حق و حقوق کارگران پرداخت و مجدد به کار مشغول شوند، بدهی‌هایی که این کارخانه به تامین اجتماعی، امور مالیاتی و دستگاه‌های خدمات رسان و بانک‌ها دارد استمهال گردد.

برگشت به کار۱۵۰ نفر از کارگران کارخانه سیمان

وی ادامه داد: طبق آخرین خبری که به دست ما رسیده تا کنون ۱۵۰ نفر از کارگران مجدد به کار مشغول شدند و به هر یک از کارگران نیز مبلغ ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از معوقاتشان پرداخت شده است، همچنین مصوب شد بانک توسعه تعاون مبلغ ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به کارخانه سیمان آباده دهد که صرفا برای پرداخت دستمزد کارگران هزینه شود.

رئیس سازمان صمت فارس در پایان تصریح کرد: با تصمیمات گرفته شده و فرایندی که در حال اجرا است، تا چند ماه آینده کل معوقات کارگران کارخانه سیمان آباده پرداخت خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده