تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۵۵۳۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارفرمای سیمان آباده موظف به عقد قرارداد با کارگران شد

‌می‌متالز - روز گذشته نشست بررسی مشکلات و مطالبات کارگران کارخانه «سیمان آباده» با حضور اعضای شورای تامین شهرستان آباده در استان فارس برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در جلسه بررسی مشکلات و مطالبات کارگران کارخانه «سیمان آباده» فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه، مدیران کارخانه سیمان و تعداد دیگری از مسوولان شهرستان آباده حضور داشتند.

از قرار معلوم در این نشست با مدارک ارائه شده از سوی کارفرما و کارگران «سیمان آباده» پیرامون وضعیت کارخانه، نوع قرارداد کار، وضعیت مطالبات معوقه مزدی و سایر مشکلات موجود در این موضوعات مورد بررسی قرار گرفته و قرار شد کارفرما ضمن دریافت کمک، اقدام به تمدید قرار داد کارگران قراردادی کارخانه کند در عین حال با آغاز تولید و فروش محصولات تولید شده به مرور مطالبات معوقه کارگران را بپردازد.

گفتنی است؛ ادامه مشکلات مالی در کارخانه سیمان آباده باعث شده مطالبات مزدی کارگران شاغل در این کارخانه از سه تا ۷ ماه به تاخیر بیفتد. در عین حال با گسترش مشکلات کارفرما بعداز تعطیلات نوروز سال جاری امکان تمدید قرارداد با کارگران را پیدا نکرد که موجب نارضایتی ان‌ها شد. همچنین سه نفر از نمایندگان کارگری که پیگیر مطالبات همکاران خود بودند از سوی کارفرما امکان ورود به کارخانه را پیدا نکردند که درنهایت در جلسه روز گذشته فرمانداری، کارفرما موظف به بازگشت کارگران و عقد قرارداد دوباره با کارگران شد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده