تاریخ: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۰
بازدید: ۴۶۴
کد خبر: ۲۳۵۸۹۵

جزییات یک اتفاق عجیب در اینستاگرام/ اقدام غیراخلاقی هکر‌ها + عکس

‌می‌متالز - کلاهبرداران با سواستفاده از سیستم گزارش فوت اینستاگرام، چنین کاری رو انجام میدن و با ساخت اگهی فوت جعلی میتونن در یکی دو روز پیج‌های مختلف رو قفل کنن و صاحب اصلی اونهارو بیرون بندازن. متاسفانه مشکلی که تنها یکی دو روز رو به وجود میاد، برای حل کردن نیاز‌ها به هفته‌ها زمان و پیگیری داره.

به گزارش می‌متالز، وضعیت بررسی گزارش‌ها در اینستاگرام اونقدر خراب هست که یک کلاهبردار تونسته اکانت اینستاگرام Adam Mosseri، رئیس اینستاگرام، رو قفل کنه و به حالت سوگواری یا remembering دربیاره!

این کلاهبردار در گفتگویی با وب سایت خبری Vice، گفته که ایشون از طریق گزارش دادن فوت رئیس اینستاگرام همراه با ساخت یک اگهی فوت جعلی، تونسته سر پشتیبانی اینستاگرام کلاه بزاره و پیج Adam Mosseri رو قفل کنه.

اینستاگرام تایید کرده که این اتفاق در ماه سپتامبر رخ داده، اما تنها لحظاتی بعد مشکل پیج Adam Mosseri رو حل کرده. اما همه قربانی‌های این کلاهبرداران، چنین دسترسی‌هایی ندارن که بتونن پیجشون رو برگردونن.

به گفته این کلاهبردار که با گرفتن پول پیج قربانی هارو مسدود یا به حالت سوگواری درمیاره، درست کردن مشکل پیج‌ها میتونه روز‌ها و هفته طول بکشه. این مورد مخصوصا وقتی پیجی وریفای نشده باشه یا زیر یک میلیون فالوور داشته باشه سختتر هم میشه و روند اون طولانی‌تر خواهد بود.

سواستفاده از سیستم گزارش فوت اینستاگرام

این کلاهبرداران با سواستفاده از سیستم گزارش فوت اینستاگرام، چنین کاری رو انجام میدن و با ساخت اگهی فوت جعلی میتونن در یکی دو روز پیج‌های مختلف رو قفل کنن و صاحب اصلی اونهارو بیرون بندازن. متاسفانه مشکلی که تنها یکی دو روز رو به وجود میاد، برای حل کردن نیاز‌ها به هفته‌ها زمان و پیگیری داره.

اقدام غیراخلاقی هکر‌ها در اینستاگرام

اینستاگرام گفته فعالیت‌های مشکوک رو بررسی میکنه، ولی کماکان بعضی از افراد از این قابلیت‌ها سواستفاده میکنن. اما این شرکت متخصصان و محققانی داره تا روش‌های اونهارو کشف کنن و سواستفاده از این قابلیت هارو برای اون‌ها سختتر کنن.

اینستاگرام تاکید کرده که برای بازگرداندن پیج‌هایی که به اشتباه قفل شدن حتما باید تاریخ تولدتون رو درست بزنید و حداقل یک عکس از خودتون رو به صورت ارشیو شده در پیجتون داشته باشید.

جزییات یک اتفاق عجیب در اینستاگرام/ اقدام غیراخلاقی هکر‌ها + عکس

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده