تاریخ: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۵
بازدید: ۲۵۴
کد خبر: ۲۳۶۴۶۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید فولاد سبز با انتشار کم کربن به منابع مالی جدید نیاز دارد/ پیش بینی قیمت معدنی‌ها در آینده

‌می‌متالز - امره اوگورسال، معاون مدیرعامل باشتوگ متالورژی ترکیه در تجارت خارجی با موضوع صنعت ترکیه، چالش ها، بازار‌ها و تحولات در کنفرانس بین المللی پلنکس ۲۰۲۱ نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش می‌متالز، امره اوگورسال، معاون مدیرعامل باشتوگ متالورژی ترکیه در تجارت خارجی با موضوع صنعت ترکیه، چالش ها، بازار‌ها و تحولات در کنفرانس بین المللی پلنکس ۲۰۲۱ نکاتی را مطرح کرد.

وی با نگاهی متفاوت بخش فولاد را مورد بررسی قرار داد و گفت: هند در حال تبدیل شدن به یک ستاره در صادرات است. البته ترکیه در آینده به یک تامین کننده حیاتی فولاد در سطح جهانی تبدیل خواهد شد.

وی ضمن ارائه آمار مقایسه‌ای سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ گفت: در مقایسه با سال ۲۰۲۰، صادرات فولاد ترکیه به کشور‌های آمریکای لاتین (۴ برابر) و آسیای جنوب شرقی (۱.۴ برابر) افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است.
وی بیان کرد: در عصر مرکانتیلیسم جدید در مورد فولاد، نقش ترکیه در صادرات برای تجارت جهانی فولاد حیاتی شده است.

اوگورسال بیان کرد: در دنیای جدید، فولاد کمتری از چین و روسیه صادر خواهد شد و در مقابل حمایت گرایی این کشور‌ها در واردات محصولات فولادی رخ خواهد داد تا صنایع داخلی و پایین دستی توسعه یابد. ما شاهد روند‌های تورمی در کشور‌های در حال رشد خواهیم بود.

وی با اشاره به موضوع انرژی گفت: در تولید فولاد شاهد افزایش هزینه خواهیم بود. تولید و عرضه فولاد با توجه به افزایش قیمت انرژی و مشکلات تامین انرژی و دوره جدید مالیات انتشار کربن، چالش برانگیزتر می‌شود.

وی افزود: هزینه فعالان معدنی فولاد ترکیه در سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافت. حمل و نقل و در دسترس بودن ۲ نکته با اهمیت در فولاد ترکیه است.

وی با بیان اینکه منابع مالی محدود حتی برای حفظ فعالیت‌های منظم کافی نخواهد بود، گفت: برای سرمایه‌گذاری در اجرای فولاد سبز با انتشار کم کربن به منابع مالی جدید نیاز است چرا که هزینه‌های اضافی به تولید اضافه می‌شود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده