تاریخ: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۳۸۷۲۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

نقش صنعت فولاد چین در توسعه سبز صنایع

‌می‌متالز - وزارت صنعت چین چهاردهمین برنامه پنج ساله توسعه سبز صنعتی خود را منتشر کرده که صنعت فولاد این کشور را به سمت هدف جدی کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای سوق می‌دهد. صنعت فولاد چین سالانه حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از انتشار کربن این کشور را به خود اختصاص می‌دهد. این برنامه استفاده از فناوری‌های با آلایندگی بسیار کم، مصرف بیشتر قراضه، انرژی پاک و متالورژی هیدروژنی در صنعت فولاد را ترویج می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، طبق این طرح، صنعت فولاد چین باید ۵۳۰ میلیون تن در سال از ظرفیت تولید آهن و فولاد خود را با استاندارد‌های آلایندگی بسیار کم ارتقا دهد. البته شاید قبل از هر پیشرفتی در توسعه فن آوری‌های لازم، صنعت فولاد چین باید با کنترل تولید از آلاینده‌های زیست محیطی خود بکاهد.

آمار دقیقی از میزان خطوط تولیدی که تاکنون استاندارد‌های آلایندگی بسیار کم را کسب کرده اند منتشر نشده، ولی به نظر می‌رسد خیلی کم باشد و انتظار می‌رود که در سال‌های آینده کارخانه‌های چینی باید سرمایه‌گذاری هنگفتی برای ارتقای استاندارد‌های حفاظت از محیط زیست خود انجام دهند که به طور غیرمستقیم هزینه‌های تولید صنعت فولاد چین را افزایش می‌دهد.

منبع ایفنا

عناوین برگزیده