تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۳۷۴۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نشست خبری هفته معدن در پاویون ایران برگزار شد

درخشش صنایع معدنی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی

‌می‌متالز - نشست خبری هفته معدن در پاویون جمهوری اسلامی ایران با عنوان اکسپو ۲۰۲۰ دبی که به دلیل شیوع کرونا سال قبل برگزار نشد، دوشنبه یکم آذر سال‌جاری، با حضور زمانی مشاور وزیر و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران و جمعی از اصحاب رسانه، در تالار اصفهان محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در این نشست با بیان اینکه این اکسپو به مدت ۶ ماه از ۹ مهر امسال تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد گفت: پاویون جمهوری اسلامی ایران یکی از زیباترین و پرجاذبه‌ترین پاویون‌های رویداد جهانی اکسپو ۲۰۲۰ دبی محسوب می‌شود.

حسن زمانی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده علاوه بر برنامه‌های روتین روزانه هر هفته را به یک رویداد خاص اختصاص خواهیم داد که هفته معدن اولین رویداد خواهد بود.

وی افزود: از زمان برگزاری اکسپو در ۹ مهرماه تاکنون بخش معدن ایران، به عنوان یکی از فعال‌ترین بخش‌های پاویون کشورمان، بیشترین بازدیدکننده را داشته که حاکی از علاقه مخاطبان اکسپو به صنعت معدن ایران است.

زمانی با اعلام اینکه پاویون جمهوری اسلامی ایران در هفته معدن تمامی امکانات خود را در اختیار بخش معدن کشور قرار خواهد داد اظهار کرد: هفته معدن فرصت ویژه‌ای برای نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعت معدن ایران به جهانیان است.

زمانی در ادامه با بیان اینکه باید از خام‌فروشی محصولات معدنی پرهیز شود تصریح کرد: می‌توان با فرآوری محصولات معدنی، آن را با ارزش بالاتری صادر کرد و برگزاری هفته معدن بهترین فرصت برای جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها در ادامه عنوان کرد: ایران برای اولین بار در اکسپو دبی مزیت‌های خود را ارائه می‌کند و برای نخستین بار شاهد حضور بخش معدن، فرش و «های‌تک» در رویداد اکسپو بوده‌ایم.
حضور معدن ایران برای اولین بار در اکسپو ۲۰۲۰

همچنین رئیس خانه معدن ایران در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه بخش معدن ایران برای اولین بار در اکسپو ۲۰۲۰ حضور پیدا کرده است گفت: از آنجا که ایران جزو ۱۰ کشور برتر در دنیا از نظر ذخایر معدنی است؛ اکسپو فرصت ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذار خارجی و معرفی پتانسیل‌های بخش معدن ایران به دنیا محسوب می‌شود.

محمدرضا بهرامن گفت: از ۱۹۲ کشور حاضر در اکسپو، ۵۰ کشور در بخش معدن با ما ارتباط برقرار کرده‌اند که منجر به کسب نتایج مطلوبی شده است.

رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه حتی ایرانی‌های مقیم خارج از کشور نیز از پتانسیل‌های بخش معدن ایران مطلع نیستند، هفته معدن را فرصتی مناسب برای معرفی بخش معدن کشورمان به جهانیان دانست.

بهرامن در ادامه با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هفته معدن هر روز این هفته به یکی از بخش‌های معدن کشور اختصاص داده شده است گفت: روز‌های هفته معدن شامل، معدن و مصالح ساختمان و سنگ نما، معدن و صنعت مس، معدن و صنعت سرب، معدن و صنعت آلومینیوم، معدن و سنگ آهن و فولاد، معدن و طلا و معدن و بخش استارت‌آپ‌ها می‌شود.

رئیس خانه معدن ایران افزود: با توجه به پتانسیل‌های کشورمان می‌توانیم ۵۰درصد از مصالح ساختمانی منطقه را تامین کنیم، همچنین ایران صاحب دومین معدن بزرگ سرب و روی کشور است. بنا به این گزارش، هفته معدن در اکسپو ۲۰۲۰ دبی، از ۲۷ آذر لغایت ۴ دی سال‌جاری در محل پاویون ایران در اکسپوی ۲۰۲۰، با هدف ارتقای جایگاه و توسعه فرهنگ معدن‌کاری و همچنین ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاری در بخش معدن کشور برگزار می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده