تاریخ: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۲۳۸۰۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:

راهکاری برای مقابله با پرداخت و دریافت سود‌های نظام بانکی پیش‌بینی شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: بانک‌ها زندگی مردم، بازار، تولیدکننده، صادرات و کارخانه‌ها را با مشکلات متعددی روبرو کرده‌اند لذا باید راهکاری برای مقابله با پرداخت و دریافت سود‌های زیاد بانک‌ها پیش‌بینی شود.

به گزارش می‌متالز، حسین جلالی در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزارت نیرو گفت: مواد ۲۷ و ۲۸ قانون جامع آب باید اصلاح شود. مشکلات موجود در حوزه صنعت حل شده، اما در بخش کشاورزی هنوز باقی مانده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با بیان اینکه باغات پسته رفسنجان و انار به دلیل عدم انتقال آب با مشکل روبرو هستند، افزود: در حال حاضر خشکبار پس از صادرات باید در قالب پیمان‌سپاری ارزی و با ارز نیمایی محاسبه که این سوال ایجاد می‌شود که با ارز نیمایی چه میزان می‌توان خشکبار صادر کرد لذا خشکبار باید از این قانون معاف شود چرا که صادرات پسته با مشکل مواجه شده است.

جلالی با انتقاد از عملکرد نظام بانکی در خصوص دریافت و پرداخت سود، افزود: بانک مرکزی بند ۳۵ بودجه سال ۹۵ را اصلاح کند، در آن زمان حدود ۲۷ میلیون پرونده مختومه اعلام شد که در حال حاضر تعداد پرونده‌ها شدت پیدا کرده که می‌توان با تسعیر نرخ ارز این معضلات را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمین در کشور وجود ندارد، ادامه داد: هر کسی که صدای بلندتر و لابی قوی‌تری داشته باشد می‌تواند به نتیجه برسد، به طور مثال در برخی استان‌ها فرودگاه راه‌اندازی می‌شود، اما پروازی انجام نمی‌شود یا مسافری ندارد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده