تاریخ: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۰۳
بازدید: ۳۳۴
کد خبر: ۲۳۸۰۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر اقتصاد:

۲۵۰ هزار میلیارد تومان دارایی دولتی در بازار سرمایه به فروش می‌رسد

می متالز - معاون وزیر اقتصاد و رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: براساس قانون برنامه بودجه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از دارایی های دولتی تا پایان سال باید در بازار سرمایه به فروش برسد.

به گزارش می‌متالز، حسین قربان زاده روز سه شنبه در همایش‌های الگوی مطلوب حکمرانی اقتصادی اظهار داشت: به یک بازگشت به نقطه اشتراک بین حاکمیت به عنوان سیاست گذاری بخش خصوصی و مردم نیاز داریم با اصلاح نگرش‌ها در حوزه تصمیم گیران و رویه‌های نظارتی از سوری قوای سه گانه تا به یک استاندارد واحدی برسیم.

وی افزود: از سوی دیگر نگاه درآمدی کوتاه مدت برای دارایی های دولت که تبدیل به هزینه‌های جاری شود همیشه آفت خصوصی بوده و امسال در قانون بودجه ۹۵ هزار میلیارد تومان تکلیف فروش سهام، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بند واو تبصره ۲ و ۳۰ هزار میلیارد تومان بند ط تبصره ۲و ۱۶۰ هزار میلیارد تومان سهام نهاد‌ها و رد دیون است.

قربان زاده افزود: براساس این تکالیف حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان باید در بازار سرمایه به فروش برسد که با توجه به مشکلات بازار سرمایه تا کنون ریالی از آن محقق نشده است.

وی یادآور شد: مجموعه‌ای از مشکلات در کنار هم قرار گرفته که رسیدن به اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد ملی، افزایش سهم اشتغال و بخش خصوصی کاستن از بار مالی و مدیریتی دولت را سخت کرده است.

رییس کل سازمان خصوصی سازی گفت: برای عبور دوران گذار خصوصی سازی از مشکلات، آنچه که در پرتفوی دولت قرار دارد و سازمان‌های توسعه‌ای که زیان انباشته دارنددر فضای تعاملی با بخش خصوصی برای واگذاری انجام می‌شود.

همایش‌های الگوی مطلوب حکمرانی اقتصادی از سری نشست‌های سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور و هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی موسوم به کیش اینوکس ۲۰۲۱ است.

این رویداد‌ها با حضور کارشناسان و مدیران بخش دولتی و خصوصی فعال در عرصه‌های بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی صبح روز‌های سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه برگزار می‌شود.

بخش نشست‌های تخصصی این رویداد همزمان با دومین روز از بخش نمایشگاهی آن با افق برگزاری ۲۰ نشست روز سه شنبه در مرکز همایش‌های بین المللی جزیره کیش آغاز شد.

بخش نمایشگاهی این رویداد نیز عصر دوشنبه با حضور سعید محمد مشاور رییس جمهوری و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری گشایش یافت.

این نمایشگاه متشکل از ۸۰ غرفه و در بخش‌های مختلف است که ۲۰۰ سازمان دولتی و شرکت سرمایه گذاری از امروز هشتم تا ۱۱ آذر در محل نمایشگاه‌های بین المللی جزیره کیش آماده بازدید علاقه‌مندان است.

رویکرد‌ها و محور‌های این رویداد برگرفته از مسائل روز اقتصادی کشور شامل الگو‌های نوین مالی از بازار پول و سرمایه، معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در کشور و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بانک داری بین المللی، دیپلماسی اقتصادی توسعه تجارت با کشور‌های منطقه، اقتصاد الکترونیک و تاسیس بورس بین‌الملل، اقتصاد مسکن، آینده پژوهی و چند محور دیگر است.

بازدیدکنندگان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ برای بازدید از این نمایشگاه به محل نمایشگاه‌های بین المللی جزیره کیش مراجعه کنند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده