تاریخ: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۷
بازدید: ۳۴۷
کد خبر: ۲۳۸۰۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

لزوم سیاست گذاری‌های جدید برای استفاده از پتانسیل عظیم مناطق آزاد

‌می‌متالز - عضو فراکسیون مناطق آزاد مجلس گفت: با سیاست گذاری‌های جدید و تعامل بیشتر با دولت و دبیرخانه امیدواریم که از پتانسیل عظیم مناطق آزاد هفتگانه بهترین استفاده را در جهت توسعه صادرات و واردات تکنولوژی داشته باشیم.

به گزارش می‌متالز، الهویردی دهقانی عضو فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم اصلاح ساختار مناطق آزاد برای حذف قاچاق و افزایش صادرات گفت: دولت سیزدهم و همچنین دبیر مناطق آزاد رویکرد‌های خاصی به مناطق آزاد دارند.

رویکرد جدید دولت در خصوص مناطق آزاد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برخی از مناطق آزاد کشور طی سالیان گذشته از رسالت اصلی خود یعنی واردات تکنولوژی و کمک به صنعتی کردن و توسعه صادرات فاصله گرفته بودند افزود: خوشبختانه دولت سیزدهم و همچنین دبیر جدید مناطق آزاد رویکرد‌های خاصی به مناطق آزاد دارند.

وی افزود: البته برخی مناطق آزاد هم کارکرد‌های خیلی خوبی داشتند مانند منطقه آزاد ارس که یکی از صنعتی‌ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود، اما با سیاست گذاری‌های جدید و تعامل بیشتر با دولت و دبیرخانه امیدواریم که از پتانسیل عظیم مناطق آزاد هفتگانه بهترین استفاده را در جهت توسعه صادرات و واردات تکنولوژی داشته باشیم.

اصلاح ساختار مناطق آزاد ضروری است

این نماینده مجلس با اذعان به ضرورت اصلاح ساختار برخی از مناطق آزاد و آمادگی مجلس یازدهم در این زمینه گفت: ما در این حوزه باید منافع ملی را در نظر گرفته و سیاست‌های اقتصادی را بجای دید منطقه‌ای از دید ملی اتخاذ کنیم.

دهقانی اظهارکرد: کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی باید از طریق نشست با مسوولان مربوطه و کارشناسان بخش خصوصی و مسوولان دبیرخانه مشکلات مناطق آزاد را احصا، بررسی و حل و فصل کنند.

عضو فراکسیون مناطق آزاد مجلس در خصوص وضعیت اضافه شدن مناطق آزاد جدید به مناطق هفتگانه گفت: مناطق آزاد در برخی عرصه‌ها تخفیفات و مزایایی دارند لذا احداث مناطق آزاد جدید هم متقاضیان زیادی دارد، اما باید منافع ملی را در نظر گرفت.

دهقانی تأکید کرد: ما مناطق آزاد را باید در نقاطی مستقر کنیم که پتانسیل‌های متناسب با آن‌ها وجود داشته باشد. به عبارت دیگر ما باید تکنولوژی و تاسیسات و ماشین آلات را وارد مناطق آزاد کنیم تا مواد اولیه به محصولات نهایی تبدیل شوند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده