تاریخ: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۲۳۸۳۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم خلخال در مجلس خبر داد؛

صدور قارچ‌گونه مجوز معادن در خلخال

‌می‌متالز - نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان صمت با صدور قارچ‌گونه مجوز معادن شهرستان خلخال را به نیستی و نابودی کشیده است.

به گزارش می‌متالز، میر غنی نظری نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان خلخال اظهار کرد: شهرستان خلخال نیازمند توجه بیشتر است که در ۵۲۱ روز مسوولیت نمایندگی مردم برخی از مدیران با سرکشی‌های مستمر سعی کردند تا مشکلات مردم و مطالبات به حق آن‌ها را پیگیری کنند.

وی با قدردانی از مدیران راهداری، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در سفر مکرر به خلخال و کوثر برای پیگیری طرح‌ها و پروژه‌ها و تحقق مطالبات مردم تصریح کرد: متأسفانه برخی از مدیران توجهی به خلخال و کوثر نداشته و احساس می‌شود چنین مدیرانی خلخال و کوثر را در نقشه جغرافیایی استان اردبیل به حساب نمی‌آورند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت مردم خلخال و کوثر از دولت سیزدهم و انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور کشورمان گفت: این دولت برآمده از بطن مردم است و ما نمایندگان مجلس دولت مردمی را مورد حمایت قرار می‌دهیم و بر این باوریم اگر این دولت آسیبی ببیند به کل نظام و مملکت آسیب وارد می‌شود.

نظری اقدام مجلس را در تصویب طرح اقدام راهبردی برای مقابله با تهدید‌های استکبار در حوزه تحریم‌های هسته‌ای افزود: هر چند در دولت دوازدهم توجهی به این مصوبه نشد، اما در دولت سیزدهم با لحاظ کردن این راهبرد اساسی در مذاکرات وین دست بالا حرکت می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امروز دیگر رژیم صهیونیستی و آمریکا از همه توان هسته‌ای ما اطلاع کافی ندارد و ما اجازه نمی‌دهیم تا غربی‌ها با گفتمانی برتر بتوانند جمهوری اسلامی ایران را تهدید کنند.

نظری به ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت به مجلس اشاره کرد و ادامه داد: در آستانه تدوین بودجه ۱۴۰۱ مدیران استان باید در ۱۰ روز پیش رو تمام هم و غم خود را در پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های اساسی قرار دهند تا استان اردبیل بیشترین منابع و ردیف‌های اعتباری را نصیب خود کند.

وی اضافه کرد: ما در مجمع نمایندگان آماده همراهی مسوولان و مدیران استان هستیم تا مطالبات مردم پیگیری شده و از طریق منابع بودجه‌ای سال آینده ردیف‌های ملی برای طرح‌ها و پروژه‌های اساسی در نظر گرفته شود.

نظری پروژه مهم خلخال را تکمیل محور کلور – درام اعلام کرد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک عامل برای این پروژه در نظر گرفته شده که با ارائه مدارک امیدواریم هر چه سریع‌تر این مبلغ از محل ماده ۵۶ تخصیص پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: قرار است از محل سفر رئیس جمهور به این پروژه اساسی ۸۰ میلیارد تومان اعتبار تزریق شود تا این پروژه به سرعت شکل عملیاتی و اجرایی به خود بگیرد.

نظری ضرورت رفع مشکلات محور خلخال – اسالم و تردد ایمن هموطنان به ویژه در فصول سرد را یادآور شد و تصریح کرد: با کوچک‌ترین بارش خودرو‌های متعددی در این مسیر توقف می‌کنند و امکان تردد آن‌ها وجود ندارد که امیدواریم هر چه سریع‌تر تونل این مسیر تکمیل و در کنار آن کمربندی خلخال نیز راه‌اندازی شود.

وی ضرورت تکمیل پل ائللر باغی را در خلخال یادآور شد و گفت: احداث این پل می‌تواند ۳۰ درصد فضای شهری خلخال را احیا کرده و به زیبایی و کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر کمک کند.

نظری ضرورت تکمیل پروژه‌های راهسازی روستایی را یادآور شد و افزود: شهرستان خلخال در بحث آسفالت راه‌های روستایی از میانگین متوسط کشوری پایین است و ما روستایی را در خلخال سراغ داریم که با داشتن ۲۲۷ خانوار هنوز خاکی است.

وی تأمین قیر رایگان را جز اولویت‌ها و مطالبات به حق مردم این منطقه به ویژه تعمیر و بهسازی راه‌های روستایی اعلام کرد و ادامه داد: ما به شدت از آب و فاضلاب استان گله‌مند هستیم چرا که احساس می‌کنم با گفتاردرمانی می‌توانند مشکل آب روستا‌ها و شهر‌های خلخال را رفع کنند.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاضلاب خلخال، شایسته است هر چه سریع‌تر پروژه‌های آبرسانی به روستا‌ها و تکمیل خط انتقال بفراجرد به انجام رسیده و مدیریت جدید آب و فاضلاب استان در راستای رفع تبعیض اقدامات جدی را انجام دهند تا ساکنان مناطق شهری و روستایی از آب پایدار و سالم استفاده کنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ضرورت همکاری بانک‌ها را در پرداخت تسهیلات به ویژه صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات برای طرح‌های سرمایه‌گذاری یادآور شد و اضافه کرد: پروژه بام خلخال و پل معلق نیازمند تأمین اعتبار و ایجاد زیرساخت‌های اساسی هستند که امیدواریم هر چه سریع‌تر این پروژه‌های سرمایه‌گذاری به ویژه تله‌کابین اندبیل تعیین تکلیف شده و سرمایه‌گذاران راغب به ادامه فعالیت شوند.

وی ایجاد زیرساخت اینترنتی را در محور‌ها و مسیر‌های مختلف به ویژه راه ارتباطی اردبیل – سرچم، فیروزآباد یادآور شد و بیان کرد: اگر اینترنت پایداری در این مسیر‌ها برقرار شود امکان ارائه خدمات امداد و نجات برای حادثه‌دیدگان نیز به وجود می‌آید.

نظری با انتقاد از سازمان صمت استان در صدور مجوز‌های قارچ‌گونه برای برداشت معادن شن و ماسه اظهار کرد: به جای توسعه صنایع فلزی و اکتشاف معادن در این ارتباط، سازمان صمت و منابع طبیعی با صدور مجوز به تخریب محیط زیست دامن زده‌اند.

وی فعالیت خوب بنیاد برکت را در منطقه یادآور شد و تصریح کرد: تأمین اجتماعی رابطه مناسبی با مردم ندارد و با تهدید می‌خواهد برخی کار‌ها را به پیش ببرد در حالی که زمان تهدید سپری شده است.

نظری در ادامه سخنان خود گفت: قرار بود سال گذشته ۶ میلیارد تومان برای تجهیز و تکمیل درمانگاه تأمین اجتماعی خلخال هزینه شود که این میزان اعتبار در سفر رئیس جمهور نیز قید شده که به هیچ وجه چنین رفتار و نگاهی از سوی مدیران تأمین اجتماعی استان پسندیده و مطلوب نیست.

وی با قدردانی از همکاری خوب اداره کل ورزش و جوانان برای فعال کردن برخی سالن‌های ورزشی خواستار تأمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل زورخانه خلخال شد.

نظری تکمیل سد‌های معیشتی را در این شهرستان به تعداد ۱۲ سد از مطالبات به حق مردم اعلام کرد و افزود: این سد‌ها با پیشرفت ۱۵ تا ۲۰ درصد جز پروژه‌های زخمی شهرستان هستند که انتظار می‌رود با همکاری مدیران دستگاه‌های مرتبط این سد‌های معیشتی به سرانجام برسند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در پایان از همکاری خوب بانک عامل در پرداخت تسهیلات قدردانی کرد و ادامه داد: تلاش مسوولان کشوری و استانی بر این است تا در دولت سیزدهم بخش عظیمی از دغدغه‌های مردم در حوزه اقتصادی، معیشتی و مسائل دیگر برطرف شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده