تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۳
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۳۸۵۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی

افزایش ۱۲۱ درصدی سرمایه گذاری در صنعت آذربایجان غربی

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" که از سوی ایشان نامگذاری شده است، با احیاء واحد‌های راکد و نیمه فعال صنعتی و همچنین بهره برداری از واحد‌های تازه تأسیس در استان رشد ۱۲۱ درصدی در این حوزه طی ۸ ماهه نخست امسال را داشته ایم.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا بابایی گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" که از سوی ایشان نامگذاری شده است، با احیاء واحد‌های راکد و نیمه فعال صنعتی و همچنین بهره برداری از واحد‌های تازه تأسیس در استان رشد ۱۲۱ درصدی در این حوزه طی ۸ ماهه نخست امسال را داشته ایم.

وی افزود: در ۸ ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۵۵۷ فقره جواز تأسیس و توسعه با حجم سرمایه گذاری بیش از ۷۱۰ هزار و ۶۸۷ میلیاردر ریال صادر شده است که پیش بینی می‌شود با ایجاد این واحد‌های صنعتی برای ۳۴ هزار و ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

بابایی تصریح کرد: با توجه به سرمایه گذاری‌های انجام شده در حوزه صنایع استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۴۳ درصد، از لحاظ اشتغالزایی بیش از ۸۲ درصد و از لحاظ صدور جواز تأسیس بیش از ۵۸ درصد رشد داشته ایم.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین در ۸ ماهه نخست سال جاری ۱۵۲ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۷ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح و وارد چرخه تولید شدند که زمینه اشتغال مستقیم برای ۲ هزار و ۵۳۴ نفر به واسطه این واحد‌ها فراهم شده است.

بابایی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از ۱۵۲ واحد صنعتی در ۸ ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ سرمایه گذاری بیش از ۱۲۱ درصد، از لحاظ ایجاد اشتغال بیش از ۱۴ درصد و از لحاظ صدور پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه نزدیک به ۱۹ درصد افزایش داشته ایم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده