تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۳۰۴۲۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آذربایجان غربی تشنه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، معدنی و صنعتی است

‌می‌متالز - دبیر هماهنگی شورا‌های کار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با دارا بودن معادن و زمین‌های مستعد کشاورزی تشنه سرمایه گذاری در این صنایع است.

به گزارش می‌متالز، علی صحرانورد بیان کرد: آذربایجان غربی یکی از استان‌های است که با داشتن ۹۸۰ کیلومتر مرز مشترک زمینی با کشور‌های ترکیه، جمهوری نخجوان آذربایجان، عراق و اقلیم کردستان و با دارا بودن بزرگترین گمرک زمینی بازرگان ماکو، رازی قاپوی خوی، گمرک سروی ارومیه، و بندر خشک تمرچین پیرانشهر، یکی از کم نظیرترین استان‌های کشور محسوب می‌شود که متاسفانه در گذشته به دلیل کم توجهی دولتمردان از قافله رشد و توسعه اقتصادی کشور مغفول مانده است.

وی افزود: هر چند میدانیم فضای اقتصادی کشور این روز‌ها مستعد توسعه نیست، اما این موضوع نباید باعث فراموشی مناطق کمتر توسعه یافته کشور همچون آذربایجان غربی باشد!

صحرانورد ادامه داد: آذربایجان غربی از تمامی استان‌های کشور، تشنه سرمایه گذاری صنعتی و کشاورزی و معدنی است و نیاز استان به سرمایه گذاری دولتی و خصولتی بیش از پیش احساس می‌شود.

دبیر هماهنگی شورا‌های اسلامی کار استان تصریح کرد: آذربایجان غربی با دارا بودن ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی و معدنی، یکی از استان‌های کمتر توسعه یافته و محروم کشور بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه، این استان مستعد با دارا بودن ۳ میلیون و۵۰۰ هزار نفر جمعیت، یکی از بیکارترین استان‌های کشور محسوب می‌شود گفت: خوشبختانه آذربایجان‌غربی با وجود نیرو‌های مقتدر نظامی و انتظامی، یکی از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود که متاسفانه در گذشته نگاه‌های امنیتی به استان، باعث عقب ماندگی استان در همه شاخصه‌های توسعه شده است.

وی افزود: جا دارد مسوولان دولتی با نگاه ویژه به آذربایجان غربی در برنامه هفتم توسعه، به بخش زیر ساخت‌های استان بیش از پیش توجه کنند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده