تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۹۶۳۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی در معادن طبس

‌می‌متالز - فرماندار ویژه طبس گفت: طی سه سال آینده پنج هزار میلیارد تومان در معادن سرمایه گذاری می‌شود که با این سرمایه گذاری برای پنج هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در یادواره شهید علیزاده گفت: نیروی مردمی بسیج و سپاه از ابتدای انقلاب و جنگ در کنار ارتشیان غیور ماندند و خدمت کردند و اجازه ندادند در ۸ سال نبرد حتی یک وجب از خاک این مملکت از دست برود.

او افزود: ابتدای جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران نیرو‌های ایرانی سلاح نداشتند در مقابل لشکر مجهز رژیم بعث تا دندان مسلح و نیرو‌های ورزیده و کمانده و آموزش دیده عراقی ایستادگی کردند، اما در برابر ایمان جوانان ما نتوانستند ایستادگی کنند.

فرمانده ویژه طبس با اشاره به اینکه در زمان زلزله طبس این منطقه جاده آسفالت نداشت بیان کرد: اکنون در شهرستان طبس روستایی به جز خراوان جاده خاکی وجود ندارد.

او در خصوص خدمات و اقدامات انجام شده در طبس اظهار کرد: در دولت سیزدهم نزدیک به ۲هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌ها وارد شهرستان طبس شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه ۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل آب چهار روستای محروم اختصاص داده شد افزود: لوله کشی آب از دیهوک انجام شد و امسال بهره برداری می‌شود.

فرماندار ویژه طبس با اشاره به اینکه کارخانه کک در حال خاموشی بود تصریح کرد: اکنون باتری ۴،۳،۲،۱ فعال است و ۲۶۰ نفر در آنجا اشتغال دارند، باتری ۶،۵ در تابستان در صورتی که مشکلی ایجاد نشود و با همین برنامه زمانبندی فعال شود.

او ادامه داد: نتیجه فعال بودن شش باتری کارخانه کک سه نیروگاه کنار با ۴۵ مگابایت برق تاسیس می‌شود یعنی برقی که در اوج در تابستان در طبس استفاده می‌شود.

رحیمی گفت: ۶۰۰هکتار زمین طی یک سال و نیم گذشته به شهرستان طبس الحاق شد یعنی برابر شهر عشق آباد، هدف منافع شهرستان و استان و کشور است.

فرماندار ویژه طبس با اشاره به اینکه طی سه سال آینده پنج هزار میلیارد تومان در معادن سرمایه گذاری می‌شود بیان کرد: با این سرمایه گذاری برای پنج هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

او در زمینه مسکن همچنین گفت: هفت هزار خانه در طبس ساخته می‌شود و زمین‌ها واگذار شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه سالانه ۷۰۰ هزار مسکن لازم داشتیم گفت: هشت سال انجام نشد که پنج میلیون و ۶۰۰ هزار آمار مسکن برای این هشت سال است که باید تا پایان دولت چهار میلیون مسکن ساخته شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده