تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۶۸
کد خبر: ۳۰۳۰۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۲۰ کیلومتر از محور‌های معادن طبس افتتاح می‌شود

‌می‌متالز - فرماندار طبس از افتتاح ۲۰ کیلومتر از محور‌های معادن طبس در ۱۸ ماه آینده خبر داد.

به گزارش می‌متالز، رحیمی فرماندار شهرستان طبس در شورای اداری شهرستان طبس با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ حجم کار‌های فرهنگی و عمرانی در سطح شهرستان زیاد بوده است گفت: دوره نهضت حفظ قرآن کریم مشکات با حضور ۱۳۹۰ نفر پارسال صورت گرفته که این موضوع در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شده و امیدواریم در استان این طرح نهضت قرآنی رواج پیدا کند.

او بیان کرد: تعلیم و پرورش دانش آموزان باید به گونه‌ای باشد که در آینده نیرو‌های قوی برای اداره جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

رحیمی با اشاره به طرح‌های عمرانی شهرستان طبس تصریح کرد: الحاق ۶۱۰ هکتار زمین به شهر طبس و آغاز ۷۰۰۰ مسکن در شهر طبس در نوع خود مثال‌زدنی است که این آمار با ۲۰ استان کشور برابری می‌کند.

فرماندار طبس گفت: با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و با تلاش جهادگونه ۶۲ روزه توانستیم روشنایی باند را انجام دهیم و در دو ماه بعد از آن توانستیم دو پرواز دیگر به فرودگاه شهدای طبس اضافه کنیم.

او با اشاره به خبر خوش برای کارگران معادن بیان کرد: ظرف ۱۸ ماه آینده ۲۰ کیلومتر از محور معادن با اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان که هم اکنون این طرح آغاز شده است افتتاح می‌شود.

رحیمی با اشاره به کمبود آب در شهرستان طبس از مردم شهرستان طبس درخواست کرد صرفه جویی را پیشه کنند تا در تابستان امسال با مشکل کمبود آب روبرو نشویم.

فرماندار شهرستان طبس گفت در خصوص جوانی جمعیت تمامی ادارات موظف هستند قوانین جمعیت را برای مردم تبیین و اجرایی کنند.

او به گوشه‌ای از تلاش‌های حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: توسط اورژانس هوایی شهرستان طبس ۷۰۰ از مرگ نجات پیدا کردند.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه شهرستان طبس در این جلسه با اشاره ازدواج جوانان و فرزندآوری گفت: بر سر راه هر کدام از از این دو مورد موانعی وجود دارد باید جامعه این موانع را برطرف کنند.

او گفت: فرهنگ ازدواج آسان را باید در جامعه نهادینه کنیم و نظام در زمینه حمایت از جوانی جمعیت کم نگذاشته است.

حجت الاسلام محمدی گفت: افرادی که تأثیر لسانی در جامعه دارند فرهنگ فرزندآوری را تبلیغ کنند تا در تله جمعیتی قرار نگیریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده