تاریخ: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۶
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۳۸۶۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گلایه مردم از استخدام‌های معنادار در سیمان شاهرود/ آقای مدیرعامل چه پاسخی دارد؟ + سند

‌می‌متالز - در حالی که در ماه‌های اخیر مسأله استخدام‌های معنادار در شرکت سیمان شاهرود محل بحث در شبکه‌های اجتماعی و سبب گلایه مردم شده، پاسخ آقای مدیرعامل به این امر قابل تأمل است.

به گزارش می‌متالز، در ماه‌های اخیر، مسأله استخدام‌های معنادار در شرکت سیمان شاهرود محل بحث در شبکه‌های اجتماعی و گلایه‌های متعدد مردم شده است و اخیراً نیز شماری از مخاطبان خبرگزاری فارس، خواسته‌اند تا این مسأله بررسی و پیگیری شود.


ماجرا از چه قرار است؟


بر اساس آنچه از نوشته‌ها و نظرات مردمی برمی‌آید، شهروندان شاهرودی معتقدند که «پسر یکی از اعضای شورای شهر شاهرود و نزدیکان نماینده مردم شاهرود در مجلس، با سفارش از طریق شستا در شرکت سیمان شاهرود استخدام شده‌اند».

مردم می‌گویند: «جای سؤال است که شرکت سیمان شاهرود که متعلق به همه مردم شاهرود و گذشتگان شاهرودی است، چرا مانند همیشه استخدام‌ها را از طریق آزمون و اطلاع‌رسانی رسمی انجام نداده است؟».

برخی می‌گویند: «طبق شنیده‌ها بیش از ۱۰ نفر در این اواخر در سیمان شاهرود با رابطه استخدام شده‌اند»؛ این امر البته در رسانه‌های مجازی شاهرود بازتاب و گلایه مردم را در پی داشته است و فارس مستقلاً این ادعا‌ها را تأیید یا تکذیب نمی‌کند.

مردم از خبرگزاری فارس استان سمنان خواسته‌اند تا با رعایت رسالت شفاف‌سازی و امانت‌داری، صحت موضوع را بررسی و با تهیه گزارشی از طریق وزیر کار و شرکت شستا، نسبت به این استخدامی‌ها پیگیری داشته باشد.

آن‌ها می‌پرسند: «این استخدام‌ها طبق کدام ضابطه انجام گرفته است؟ این همه جوان جویای کار در شاهرود هست، چرا اگر شرکت سیمان استخدام داشته، مانند سنوات گذشته اطلاع‌رسانی و آزمون برگزار نکرده است؟ چرا افراد استخدام شده وابسته به یک فرد هستند؟».

مدیرعامل و مسؤول مربوطه به تماس خبرنگار فارس پاسخ ندادند.

اما در پی دریافت گلایه‌های متعدد مردمی و حتی طرح آن در سامانه «سوت‌زنی» خبرگزاری فارس، خبرنگار فارس در استان سمنان موضوع را با مسؤولان امر پیگیری کرد.

تماس ابتدایی، برای دریافت چند و، چون ماجرا با «محمدرضا بازوی»، مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود برقرار شد؛ اما برخلاف تماس‌های سابق خبرنگاران فارس برای انجام مصاحبه، این تماس به جایی نرسید.

آقای مدیرعامل که در گذشته در تماس‌های خبرنگار فارس برای دریافت عملکرد سیمان شاهرود پاسخگو بود، این بار با شنیدن موضوع مورد گفتگو، بیان کرد که «چون از نیت شما بی‌خبر هستم، تنها به‌صورت حضوری و نه تلفنی می‌توانم پاسخ دهم»!

پیگیری‌های فارس، نهایت امر به اینجا ختم شد که مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود، مسأله را به همکار خود در بخش نیروی انسانی محول کرد؛ اما آن مسؤول مربوطه هم به گفته خودش، با هماهنگی با مدیرعامل، هرگونه پاسخگویی را به دیدار حضوری منوط کرد!


نامه رسمی فارس و پاسخ قابل تأمل آقای مدیرعامل!


پس از پیگیری‌ها و تماس‌های متعدد، خبرگزاری فارس استان سمنان در نامه‌ای رسمی از مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود خواست تا به مطالبه مردم پاسخ دهد.

بازوی در پاسخی قابل تأمل نوشته است: «شرکت سیمان شاهرود در سال جاری هیچ‌گونه استخدامی نداشته است»، اما نگفت که قبل از امسال، شرایط استخدامی‌ها چطور بوده است؛ این تصویر را ببینید:

گلایه مردم از استخدام‌های معنادار در سیمان شاهرود/ آقای مدیرعامل چه پاسخی دارد؟ + سند


چند پرسش مهم


این پاسخ کلی، در حالی مطرح می‌شود که هنوز سؤال‌های متعددی مطرح است که امیدواریم مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود و همکارانش به آن‌ها پاسخ روشنی دهند.

از جمله اینکه آیا هر نوع «به‌کارگیری» نیروی انسانی در سیمان شاهرود، «استخدام رسمی» طبق قواعد معمول محسوب می‌شود که در پاسخ به رسانه این‌چنین گفته شده یا این شرکت نیرو‌هایی را به شیوه‌های دیگر نیز به‌کارگیری می‌کند تا در طول زمان، پروسه تغییر وضعیت آن‌ها طی شود؟

مهم‌تر اینکه، اگر این پاسخ کلی و صریح، دقیق است، چرا از ابتدا به خبرنگار فارس عنوان نشد تا بدون صرف انرژی چندین برابری، رفع ابهام کند؟

تأمین اجتماعی شهرستان شاهرود آیا لیستی از نیروی انسانی شاغل در سیمان شاهرود، قبل و بعد از دوره نمایندگی اخیر در مجلس و شورای اسلامی شهر شاهرود ارائه خواهد کرد تا تفاوت نیروی انسانی مندرج در آن و برخی نسبت‌های احتمالی مشخص شود؟

آیا شرکت سیمان شاهرود، صورتی از نیرو‌های انسانی شاغل در این واحد را با ذکر سال جذب اعلام خواهد کرد؟ و آیا مدیرعامل سیمان شاهرود پاسخ خواهد داد که سفارش‌ها برای جذب نیروی انسانی را پذیرفته است یا خیر؟

سامانه گزارش‌گیری فساد را جدی بگیریم.


اما با این همه، بهروز لطفی، معاون دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز‌های اخیر اعلام کرده که سامانه گزارش‌گیری فساد یا به‌اصطلاح سوت‌زنی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی می‌شود و تمامی دستگاه‌های زیرمجموعه در اتصال به آن تکلیف دارند و نظارت مؤثر و کارآمد از مؤلفه‌هایی است که در مبارزه با فساد باید مدنظر قرار گیرد.

به مردم شاهرود و مطالبه‌گران اجتماعی هم توصیه می‌شود علاوه بر پیگیری‌های خود در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، سامانه گزارش‌گیری فساد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را هم جدی بگیرند و موارد مدنظرشان را آنجا هم برای پیگیری، ثبت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده