تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۱
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۴۳۲۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار شاهرود:

تأمین به موقع سوخت از توقف فعالیت کارخانه سیمان جلوگیری کرد

‌می‌متالز - فرماندار شاهرود گفت: سوخت مورد نیاز کارخانه سیمان شاهرود در فصل زمستان تأمین و از تعطیلی موقت این واحد بزرگ تولیدی به دلیل کمبود گاز جلوگیری شد.

به گزارش می‌متالز، ابوطالب جلالی با اشاره به مشکل پیش آمده در تأمین سوخت کارخانه سیمان شاهرود اظهار داشت: با افزایش مصرف مشترکان خانگی در فصل سرما، طبق تصمیم شرکت گاز استان سمنان سوخت رسانی به واحد تولیدی بزرگ سیمان شاهرود به منظور تأمین گاز خانوار‌ها متوقف شد.

وی افزود: از سوی دیگر به دلیل بدهی شرکت سیمان شاهرود، به دلیل شکایت شرکت گاز به مراجع قضایی، حساب‌های بانکی این واحد تولیدی نیز مسدود شد.

معاون استاندار سمنان ابراز کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و ضرورت تداوم فعالیت شرکت سیمان نشستی با حضور مدیر عامل شرکت گاز استان و مدیرعامل شرکت سیمان برای پیگیری و حل مشکلات این واحد برگزار شد.

جلالی یادآور شد: در نهایت هریک از ۲ طرف به تفاهم رسیدند برای دستیابی به نتیجه مطلوب و جلوگیری از تعطیلی کارخانه سیمان گام‌هایی بردارند.

مدیر عامل شرکت سیمان شاهرود نیز در گفتگو با ایرنا، با بیان اینکه هرسال در فصل سرما به دلیل افزایش مصرف گاز محدودیت مصرف این سوخت برای برخی از صنایع مانند نیروگاه‌ها و کارخانه‌های تولید سیمان اعمال می‌شود، افزود: به طور معمول این کار از آذرماه انجام می‌شد، اما امسال به دلیل افزایش مصرف از نیمه آبان سوخت رسانی به شرکت سیمان با محدودیت رو به رو شد.

محمد بازوی یادآور شد: به دلیل تأخیر در ابلاغ سوخت جایگزین، کارخانه سیمان شاهرود در آستانه تعطیلی قرار گرفت که با ورود به موقع فرماندار به این موضوع از توقف فعالیت خطوط این واحد و بیکاری ۷۰۰ کارگر جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده بدهی شرکت سیمان به شرکت گاز استان سمنان نیز قسط بندی شد و این واحد به عنوان یکی از بزرگترین صنایع استان مانند گذشته به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

شرکت سیمان شاهرود در سال ۱۳۶۳ و با سرمایه‌ای معادل یکصد و چهل میلیون ریال تاسیس و عملیات اجرایی ساخت فاز یک آن به ظرفیت تولید ۲ هزار و ۳۰۰ تن در روز در سال ۱۳۶۵ در منطقه پهن دره در ۱۲ کیلومتری شاهرود آغاز شد و در سال ۱۳۷۷ به بهره برداری رسید. ظرفیت فاز نخست با تغییرات صورت گرفته در برخی از تجهیزات تولیدی در سال ۱۳۸۳ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن در روز افزایش داده شد. عملیات اجرایی طرح توسعه سیمان شاهرود هم با ظرفیت سه هزار و ۳۰۰ تن از سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در سال ۱۳۸۷ به صورت رسمی به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده