تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۲۳۸۸۵۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
صبا فولاد خلیج فارس؛

شرکت سودسازی که به زودی بورسی می‌شود

‌می‌متالز - شرکت صبافولاد خلیج فارس که در رتبه بندی شرکت‌های وصندوق به یکی از دو شرکت برتر هلدینگ سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری تبدیل شده است. سود شرکت از ۱۱۰ میلیارد تومان در صورت مالی ۶ ماهه منتهی به شهریور ۹۹، به بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسید که رکورد بی نظیری است.

به گزارش می‌متالز، سجاد عزیزی مدیر مهندسی و توسعه شرکت صبافولاد خلیج فارس با بیان اینکه شرکت صبافولاد خلیج فارس به زودی وارد بازار سرمایه خواهد شد، گفت: شرکت صبافولاد خلیج فارس اولین تولیدکننده بریکت گرم در ایران، سومین تولیدکننده بریکت گرم در خاورمیانه و نهمین کشور سازنده این محصول در دنیا است.

این شرکت فعالیت خود را برای احداث یک کارخانه فولادسازی با ظرفیت نهایی ۴.۵ میلیون تن بریکت و ۴.۵ میلیون تن بیلت و اسلب متمرکز کرده است.


کاربرد بریکت گرم در صنایع مختلف


تمامی کاربرد‌های آهن اسفنجی را شامل شده و با جایگزینی این محصول می‌توان میزان قراضه، میزان مس، کروم، تنگستن، سرب، قلع، روی و سایر عناصر مزاحم فولادی را کاهش داده و کیفیت و خواص مکانیکی محصولات فولادی را افزایش داد. از این رو شرکت‌های بزرگی فولادی مانند فولاد مبارکه اصفهان، فولاد هرمزگان، فولاد کاوه جنوب و ... مشتری این محصول هستند.

صبا فولاد خلیج فارس در سال ۱۴۰۰ در آستانه ثبت رکورد کم نظیر ۳۰۰۰ میلیارد تومان سود است


مزیت این محصول نسبت به آهن اسفنجی

  1. عدم خود اشتعالی
  2. سهولت در حمل و نقل
  3. کاهش ریسک حمل دریایی
  4. سهولت در انبار محصول حتی در محیط باز

بازار هدف شرکت در صادرات محصول


شرکت صبافولاد خلیج فارس بازار‌های هدف کشور‌های اروپایی و کشور‌های آسیایی به ویژه کشور‌های چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه را هدف گرفته است.


سودسازی شرکت


صبا فولاد خلیج فارس در سال ۱۴۰۰ در آستانه ثبت رکورد کم نظیر ۳۰۰۰ میلیارد تومان سود است، این خبری است که پیش‌تر از آن سعید بزرگی مدیرعامل این شرکت رسانه‌ای کرده بوده که باعث خوشحالی سهامداران صندوق بازنشستگی کشوری شد. لازم به ذکر است این شرکت یکی از بزرگترین و سودسازترین شرکت‌های زیرمجموعه وصندوق است.

شرکت صبافولاد خلیج فارس که در رتبه بندی شرکت‌های وصندوق به یکی از دو شرکت برتر هلدینگ سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری تبدیل شده است. سود شرکت از ۱۱۰ میلیارد تومان در صورت مالی ۶ ماهه منتهی به شهریور ۹۹، به بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسید که رکورد بی نظیری است.

رشد صادرات این شرکت به میزان ۲۲۳ درصد باعث شد که شرکت صبافولاد خلیج فارس به عنوان پیشروترین شرکت در حوزه صادرات فولادی در کشور شناخته شود.

به گفته مدیران این شرکت تمام پروسه‌های بورسی انجام شده و به زودی این شرکت وارد بازار سرمایه خواهد شد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده