تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۱۲
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۲۴۰۶۱۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
از سال ۹۹ تا‌کنون محقق شده است

رکورد‌های متعدد در حوزه تولید و سودآوری صبا فولاد خلیج‌فارس

‌می‌متالز - شرکت صبا فولاد خلیج فارس که نخستین تولیدکننده بریکت گرم در ایران، سومین تولیدکننده بریکت گرم در خاورمیانه و نهمین کشور سازنده این محصول در دنیا است، با عملکردی که طی یک سال اخیر داشته، به‌عنوان یکی از دو شرکت برتر هلدینگ سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری شناخته می‌شود و فعالیت خود را روی ساخت و راه‌اندازی یک کارخانه فولادسازی با ظرفیت نهایی ۵/ ۴میلیون تن بریکت و ۵/ ۴میلیون تن بیلت و اسلب متمرکز کرده است.

به گزارش می‌متالز، رشد ۲۲۳درصدی صادرات صبافولاد باعث شد این واحد صنعتی به‌عنوان شرکت پیشرو در حوزه صادرات فولادی در کشور شناخته شود و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای دستیابی به سهم بیشتر از بازار کشور‌های اروپایی و آسیایی به ویژه چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و ترکیه است. دستاورد مطلوب در سودآوری و فروش، منجر به انتخاب «صبا فولاد» به‌عنوان شرکت برتر از نظر رشد سریع در سودآوری و فروش در همایش شرکت‌های برتر ایران و در همسنجی با عملکرد ۵۰۰شرکت معتبر دیگر شد.

شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس که از خرداد ماه سال ۹۹ شاهد تغییر و تحولات اساسی بوده و در سال گذشته بیش از ۱۰رکورد در حوزه تولید و سودآوری داشت، در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ نیز با ثبت هفت رکورد توانست یک فروردین طلایی را در تاریخ خود به ثبت برساند و متعاقب آن در اردیبهشت ماه نیز رکورد جدید تولید ماهانه را ثبت کرد و همه این دستاورد‌ها باعث شد در همایش تجلیل از عملکرد بنگاه‌های اقتصادی برتر در حوزه «جهش تولید و بهره‌وری» که با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تیرماه سال جاری برگزار شد؛ سعید بزرگی مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس با دریافت «نشان درخشان جهش تولید» در بین بنگاه‌های برتر صندوق بازنشستگی مورد تجلیل قرار گرفت.

این موفقیت‌ها به اینجا ختم نشد و در مردادماه نیز در اجلاس سراسری مدیران ارزش‌آفرین در تحول و توسعه کسب و کار کشور، از سعید بزرگی به عنوان مدیر ارزش‌آفرین در تحول و توسعه کسب و کار در کشور تقدیر شد.

موفقیتی که بیشتر محصول عملکرد مدت محدود سکانداری او در صبا فولاد بود. یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های مدیریتی پس از روی کار آمدن سعید بزرگی، ایجاد فرصت برابر برای همه تامین‌کنندگان است؛ به نحوی که تعداد شرکت‌های تولیدی و بازرگانی برای تامین و خرید مواد اولیه از پنج شرکت به ۳۰ شرکت افزایش پیدا کرده که این شفافیت و نرخ رقابتی موجب ارتقای عملکرد در این حوزه شده است. از سوی دیگر بر اساس عملکرد ۹ماهه و فروش‌های انجام شده، پیش‌بینی می‌شود صبا فولاد بتواند تا پایان آذر ماه با رشد ۴/ ۲ برابری نسبت به سال قبل در مقایسه با بودجه سال گذشته با رشدی معادل ۷/ ۳ برابر به سود نزدیک به ۳هزار میلیارد تومانی دست پیدا کند.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده