تاریخ: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۳۹۲
کد خبر: ۲۳۹۲۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون سازمان صمت مازندران:

نبود بازار مصرف معادن سیلیس مازندران را به تعطیلی کشاند

‌می‌متالز - عبدی، معاون معدن سازمان صمت مازندران با اشاره به دلایل رکود برخی معادن از جمله سیلیس گفت: نبود بازار مصرف، تمامی ۱۲ معدن سیلیس استان را تعطیل کرده است.

به گزارش می‌متالز، عباس عبدی با اشاره به وجود ۱۲ نوع ماده معدنی در استان اظهار داشت: واریزه‌های کوهی، سنگ لاشه بیشترین ماده معدنی موجود در استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ۵۰ معدن زغال سنگ در استان فعال است، گفت: فلورین، پوکه معدنی، سرب و روی، سیلیس از دیگر ذخایر معدنی موجود در استان است.

وی با اظهار اینکه زغال سنگ در دهه ۹۰ دچار رکود و اکثر معادن غیرفعال شدند، گفت: در حوزه معادن سیلیس به دلیل نبود بازار مصرف با توجه به عیار ذخایر، تمامی معادن این بخش تعطیل شدند.

عبدی شمار معادن سیلیس را ۱۲ فقره ذکر کرد و گفت: عوامل مختلفی نظیر نبود بازار مصرف سبب رکود معادن در استان شده است.

معاون صمت مازندران شناخت بازار مصرف، توانمندی مالی معدنگران، دستگاه‌های دولتی نظیر منابع طبیعی و محیط زیست سبب تعطیلی و رکود معادن طی سال‌های مختلف شده است.

عبدی با عنوان اینکه واقع شدن برخی معادن در مناطق وقفی سبب شد تا سه معدن به این شکل غیرفعال شود، گفت: مازندران به دلیل پوشش گیاهی به استان سبز معروف بوده و به دلیل مسائل اداری و بروکراسی شاهد موانعی فراروی صدور مجوز سرمایه گذاری در بخش معدن هستیم.

وی گفت: از سال قبل تاکنون هشت تا ۹ فقره معدن برای احیا به منابع طبیعی واگذار شده است.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده