تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۷
بازدید: ۳۴۷
کد خبر: ۲۳۹۶۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس هفته گذشته ۹ هزار واحد رشد کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۹هزار و ۲۹۳واحد افزایش، معادل ۰.۶۹درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۲۵ میلیارد و ۷۴۷ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۷۰ هزار و ۹۹ میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۹۲۴ هزار و ۲۱۶ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۱۹.۹۴ درصد رشد و ۵.۳۸ و ۸.۷۷ درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۳۹۳۶ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۶۰ هزار و ۹۸ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۶.۷۳ و ۴.۸۸ درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۹ آذر با ۹ هزار و ۲۹۳ واحد افزایش، معادل ۰.۶۹ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۴۹ هزارو ۳۶۵ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۳ هزار و ۹۷۵ واحد کاهش، معادل ۱.۰۸ درصد افت کرد و رقم ۳۶۳ هزار و ۵۸۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۷ هزار و ۴۲۹ واحد افزایش به رقم ۱۰۱۸ هزار و ۸۷۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۶ هزار و ۷۶۷ واحد رشد، به عدد ۲ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۰۱ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۰.۷۳ درصد رشد و شاخص بازار دوم با ۰.۶۴ درصد افزایش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده