تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۳۹۵۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نخستین روز معاملاتی هفته؛

نزدیک به ۶ میلیارد برگه بهادار دست‌به‌دست شد

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (شنبه، بیستم آذرماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۴ هزار و ۹۴۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۴۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۹۴ واحد کاهش، به رقم ۳۶۱ هزار و ۴۹۵ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات نخستین روز معاملاتی هفته، بیش از ۹ میلیارد و ۹۹۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۴ هزار و ۸۰۵ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۶ هزار و ۲۲۴ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه خودرو با ۸۳ هزار و ۶۱۹ معامله به ارزش ۵ هزار و ۸۱۸ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۷ هزار و ۶۳۸ معامله به ارزش یک هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال، گروه اداره بازار‌های مالی با ۲۲ هزار و ۳۵۹ معامله به ارزش یک هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۴ هزار و ۹۰۱ معامله به ارزش یک هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۱۵ هزار و ۲۳۸ معامله به ارزش ۸۲۷ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۲۹۱ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۴۳ واحد، شرکت بورس کالای ایران با ۱۴۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان کرمان با ۷۹ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان اذربایجان غربی با ۶۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۹۰۰ واحد، شرکت پتروشیمی فناوران با ۵۴۲ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۳۶۶ واحد، شرکت ایران خودرو با ۲۷۹ واحد و شرکت سایپا با ۲۶۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده