تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۳۹۹۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تداوم نزول شاخص کل بورس به کانال پایین‌تر

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵۲۴۹ واحدی معادل ۱.۹۱ درصدی به یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۵۲۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۶۷ واحدی به ۱۸ هزار و ۶۶۳ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه بیست و دوم آذرماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۲۵۹ واحدی معادل ۱.۹۱ درصد به رقم ۳۲۱ هزار و ۱۹۲ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۶۴۱۹ واحدی، عدد ۳۴۹ هزار و ۱۹۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۰۳۸ واحدی به رقم ۲۱۹ هزار و ۶۴۷ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۱۳۵۵ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۲۲۴۵ واحد کاهش به رقم ۹۷۱ هزار و ۱۹۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۹۰۷۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۴۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

تداوم نزول شاخص کل بورس به کانال پایین‌تر
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی فولاد، کگل، فملی، شستا، پارس و پارسان با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی برکت، کالا و شاملا، بیش‌ترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۸۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۹۵ هزار و ۹۸۶ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کسرام (پارس سرام) با ۴.۹۲ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های شاملا، شپاکسا، سبجنو و کاذر بود. همچنین نماد معاملاتی خکمک (کمک‌فنرایندامین) با ۴.۹۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های آپ، شفن، خمحور و کترام قرار گرفتند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده