تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۳۶
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۴۹۰۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شاملا از کانال نزولی ۲۰ ماه خود خارج شد؟

‌می‌متالز - شاملا در بازدهی برای سهامداران خود مانند بسیاری از نماد‌های فعلی بازار سرمایه بوده و از سقف تاریخی خود بیش از ۵۰ درصد ریزش کرده است.

به گزارش می‌متالز، شاملا یکی از نماد‌های گروه محصولات شیمیایی است، شاملا یا همان معدنی املاح ایران توانسته جهت ۶۹ درصدی را در درآمد‌های عملیاتی داشته باشد و به ۴۳۸ میلیارد تومان رسیده است، حاشیه سود ناخالص این نماد وضعیت خوبی دارد و به ۵۸ درصد رسیده است و سود خالص هم ۵۴ درصد است، اما باید بدانیم که حاشیه سودناخالص و حاشیه سود خالص این نماد در سال گذشته بهتر بوده است.

اما عاملی که باعث شده حاشیه سود خالص و ناخالص این نماد نسبت به سال گذشته کاهش یابد افزایش هزینه‌های عملیاتی است که رشد بیش از ۹۰ درصدی را نشان می‌دهد، در گزارش تفسیری این نماد آمده است: «بهای تمام شده تولید تا حدودی متأثر از تغییرات قیمت حامل‌های انرژی و تورم دیگر نهاده‌های تولید از جمله خرید خدمات به ویژه در بخش تعمیر و نگهداری و حمل و نقل است. سایر عوامل تولید متناسب با تورم تغییر می‌یابد. همچنین قانون جدید مربوط به حقوق دولتی برداشت از معادن و افزایش چشمگیر حقوق دولتی در صورت اجرایی شدن تاثیر به سزایی در افزایش قیمت تمام شده خواهد داشت.»

متاسفانه برداشت‌های دولت از هر یک صنعت به شکلی است در صنعتی با افزایش نرخ خوراک (پتروشیمی)، در شرکتی دیگر با افزایش مالیات بردرآمد (شرکت‌های بانکی) و در شرکتی به صورت افزایش حقوق دولتی.


تحلیل قیمتی


شاملا در بازدهی برای سهامداران خود مانند بسیاری از نماد‌های فعلی بازار سرمایه بوده و از سقف تاریخی خود بیش از ۵۰ درصد ریزش کرده است.


شاملا از کانال نزولی ۲۰ ماه خود خارج شد؟

شاملا طبق تصویر زیر هم توانسته از کانال نزولی ۲۰ ماهه خود خارج شود البته باید دو هفته دیگر هم مثبت بخورد تا این روند تایید شود.

شاملا از کانال نزولی ۲۰ ماه خود خارج شد؟


شاملا در تایم فریم روزانه هم یک خروج را از کانال نزولی ۲۰ ماهه را نشان داده، اما از آنجایی که کانال‌های نزولی چندین ماهه بسیار پرقدرت هستند می‌تواند باز هم به پایین پرتاب شود و باید با چندین کانال پرقدرت سبز این روند تایید شود تا بتوان از یک روند صعودی تازه در این نماد مطمئن بود.

شاملا از کانال نزولی ۲۰ ماه خود خارج شد؟

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده