تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۱
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۳۹۷۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش ارزش دلاری بازار سرمایه کشور در برابر افزایش نرخ دلار

‌می‌متالز - ارزش دلاری بازار سرمایه کشور با لحاظ نمودن دلار صرافی ملی در حال حاضر در محدوده ۲۳۶ میلیارد دلار است که نسبت به اوج آن در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ یعنی رقم ۴۳۴ میلیارد دلار حدود ۴۵.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، امیر عباس کریم زاده مدیر امور مجامع و شرکت‌های شرکت سرمایه گذاری پارس اریا: به رغم رشد دلار نیمایی و دلار صرافی ملی در طی نیمه دوم سال و رشد دلار در بازار آزاد و به تبع آن رشد بازار‌های موازی هر چند اندک، ارزش دلاری بازار سرمایه کشور از ابتدای سال حدود ۱۰ الی ۱۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

پایین‌ترین ارزش دلاری بازار سرمایه از زمان ریزش شاخص کل بورس در آبان ماه سال ۱۳۹۹ و به میزان ۲۰۵ میلیار دلار بوده است؛ ارزش دلاری بازار سرمایه کشور در این محدوده ۲۰۵ تا ۲۷۰ دلار در شهریور ماه در حال نوسان بوده است. در حال حاضر ارزش دلاری بازار سرمایه کشور نزولی است و به کف ۲۰۵ دلاری خود در آبان ماه سال گذشته نزدیک می‌شود.

این در حالیست که نرخ رشد سود خالص شرکت‌های بورسی طی یکسال اخیر طبق نمایه موجود در سامانه بورس ویو بیش قابل توجه است و نشان از ارزندگی بازار سرمایه در مقایسه با سایر بازار‌های موازی است.

کاهش ارزش دلاری بازار سرمایه کشور در برابر افزایش نرخ دلار

این در حالیست که در نمایه ذیل وضعیت بازده یک ساله سهام‌های بورسی دلالت بر نزولی قیمتی در اکثر نماد‌ها به رغم رشد سود بوده است.

کاهش ارزش دلاری بازار سرمایه کشور در برابر افزایش نرخ دلار

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده