تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۳۹۹۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار سرمایه نیازمند ابزار‌های جدید و متنوع است

‌می‌متالز - یک فعال بازار سرمایه گفت: بورس با وجود عمر بالای خود در ابتدای راه قرار دارد و تنها راه توسعه این بازار، گسترش و تعمیق ابزار‌های مختلف در بازار سرمایه است.

به گزارش می‌متالز، علی تیموری شندی گفت: برای نخستین بار در تاریخ بازار سرمایه تاسیس صندوق‌های اهرمی در سالجاری توسط سازمان بورس به تصویب رسید.

این فعال بازار سرمایه در خصوص نقش این صندوق‌ها در توسعه بازار سرمایه افزود: این بازار برای رشد و تعمیق به گسترش و تنوع ابزار‌های مختلف نیاز دارد و همه نهاد‌های مالی لازم است متناسب با شرایط بازار ذائقه سهامداران از این ابزار‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: صندوق‌های اهرمی هم ریسک پذیر هستند و هم ریسک گریز؛ از این رو متناسب با نوع سرمایه گذاری و شخصیت سهامداران می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و از سوی دیگر با توجه به مکانیزم‌های طراحی شده، این صندوق‌ها می‌تواند در روند‌های صعودی و نزولی سهم مهمی در کنترل بازار داشته باشند.

تیموری اذعان داشت: ابزار‌هایی که تا کنون در بازار سرمایه فعالیت داشته‌اند در سطح ساده‌ای بوده‌اند، از این رو با توجه به افزایش پیچیدگی‌های بازار سرمایه لازم است از ابزار‌هایی که متناسب با این پیچیدگی طراحی شده‌اند برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران در بازار سرمایه استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط رکودی بازار سرمایه در مقطع کنونی لازم است از فرصت‌های موجود برای ابزارسازی در این بازار استفاده کنیم، چرا که با ابزار‌های محدود کنونی نمی‌توانیم به توسعه و تعمیق بازار سرمایه بیندیشیم.

وی تاکید کرد: بازار سرمایه با وجود عمر بالای خود در ابتدای راه قرار دارد و تنها راه توسعه این بازار، گسترش و تعمیق ابزار‌های مختلف در بازار سرمایه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده