تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۴۰۰۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در سومین روز معاملاتی هفته؛

۵ میلیارد برگه بهادار دست‌به‌دست شد

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (دوشنبه، بیست و دوم آذرماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۵ هزار و ۲۴۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۹۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۴۱۹ واحد کاهش، به رقم ۳۴۹ هزار و ۱۹۷ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات سومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۲۰۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۷ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۲۲ هزار و ۲۴۶ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۳۹ هزار و ۷۱ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۳۶ هزار و ۵۱۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۴۰ هزار و ۷۹۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۴۳ هزار و ۳۰۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۸۱ میلیارد ریال، گروه اداره بازار‌های مالی با ۲۲ هزار و ۲۹۲ معامله به ارزش یک هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۱۹ هزار و ۵۱۴ معامله به ارزش یک هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

گروه دارویی برکت با ۱۲۳ واحد، شرکت بورس کالای ایران با ۴۳ واحد، شرکت معدنی املاح ایران با ۳۵ واحد، شرکت پاکسان با ۲۲ واحد و شرکت داروسازی روزدارو با ۱۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۴۱۶ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۸۲۴ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۴۹۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۳۱۳ واحد و شرکت پتروشیمی پارس با یک هزار و ۱۴۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده