تاریخ: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۴۰۰۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در چهارمین روز معاملاتی هفته رقم خورد؛

سرخ‌پوشی شاخص‌های منتخب

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (سه‌شنبه، بیست و سوم آذرماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۳ هزار و ۷۵۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۹۱ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۷۳۴ واحد کاهش، به رقم ۳۴۹ هزار و ۱۹۷ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات چهارمین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۳۲۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۱ هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۲ هزار و ۹۳۷ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۶ هزار و ۹۶۱ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه خودرو با ۴۶ هزار و ۳۳۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۳ هزار و ۲۷۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۰ هزار و ۹۷۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال، گروه اداره بازار‌های مالی با ۱۵ هزار و ۲۲۰ معامله به ارزش یک هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۱۶ هزار و ۹۷۸ معامله به ارزش ۹۱۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۴۳۹ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۴۱۹ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۴۰۲ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۳۵۴ واحد و شرکت پتروشیمی نوری با ۲۷۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت ایران خودرو با ۷۲۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۶۱۱ واحد، شرکت سایپا با ۳۸۱ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲۹۹ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر پتروشیمی پارس با ۱۷۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده