تاریخ: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۴۰۰۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چالش‌های صنعت بیمه در فعالیت با استارت آپ‌ها

‌می‌متالز - معاون اجرایی شبکه نوآفرینی پلنت چالش اصلی صنعت بیمه را خود بیمه دانست و افزود: عدم درک درست از کسب و کار‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها و مدل کاری آن‌ها و عدم اعتقاد به برون سپاری از جمله مشکلات این صنعت می‌توان برشمرد.

به گزارش می‌متالز، ایمان جلیلی در خصوص مدل‌های موجود برای اتصال بین صنعت بیمه و ذینفعان این صنعت با استارت‌آپ‌ها و صاحبان ایده و کسب و کار‌های نو، به سختی و پیچیدگی فعالیت و تعامل با استارت آپ‌ها برای شرکت‌ها و سازمان‌های بروکراتیک اشاره کرد.

وی با اشاره به فعالیت شبکه نوآفرینی پلنت به عنوان یک مرکز نوآوری با صنعت بیمه، گفت: هدف پلنت این است که چابک باشد تا بتواند به سرعت پاسخ نیاز‌های استارت‌آپ‌ها را بدهد و از آن طرف هم مساله‌ها را در دل صنعت بیرون بیاورد و در نهایت با طرح موضوع، راه حل‌های خلاقانه ارائه کند.

جلیلی با بیان اینکه ما به دنبال این بودیم که با آماده سازی زیرساختی منعطف، استارت‌آپ‌ها با ورود به آن، نیاز خود را برطرف کنند، ادامه داد: این نیاز می‌تواند شنیدن چالش‌های صنعت، مشاوره، دسترسی به خبرنگان صنعت بیمه، تست محصول در بازار اولیه و … باشد.

بر اساس گفته وی، شبکه نوآفرینی پلنت هم اکنون در چهار استارت آپ سرمایه گذاری کرده است و دو استارت آپ از دل «پلنت» متولد شده است و با سرمایه‌گذاری برای این دو استارت آپ تیم ساخته شد.

معاون اجرایی شبکه نوآفرینی پلنت تاکید کرد که این دو استارت‌آپ در حال حاضر به سمت یک کسب و کار مستقل در حال حرکت هستند.

او چالش اصلی صنعت بیمه را خود بیمه دانست و عدم درک درست از کسب و کار‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها، مدل کاری آن‌ها و عدم اعتقاد به برون سپاری از جمله مشکلات این صنعت برشمرد.

جلیلی مساله صنعت بیمه را غریبگی با مدل‌های کسب و کار‌های نوآورانه و زیرساخت‌های پیچیده‌ای عنوان کرد که در این صنعت وجود دارد.

معاون اجرایی شبکه نوآفرینی پلنت از عدم علاقه مندی شرکت‌های بیمه با شراکت با سایر بازیگران این اکوسیستم اشاره کرد و گفت: معمولا شرکت‌های بیمه‌ای علاقه‌مند نیستند که با سایر شرکت‌های بیمه‌ای رقیب دیگر مشارکت کنند.

او عنوان می‌کند: تجربه‌های نه چندان رضایت بخش گذشته در تعامل با استارت‌آپ‌ها باعث شده که اعتقادی به انجام برخی از کسب و کار‌ها در صنعت بیمه به واسطه استارت آپ‌ها وجود نداشته باشد.

بر اساس گفته وی، صنعت بیمه در حوزه استارت آپ بسیار ضعیف است و در آن تیم‌های قابل و حرفه‌ای بسیار اندک هستند.

جلیلی خاطرنشان کرد: گارد صنعت بیمه نسبت به استارت‌آپ‌ها بسیار بسته است با این توضییح که شرکت‌های بیمه به عنوان بازیگران بیمه، درک درستی از مشتریان خود ندارند. در واقع فروش از طریق نمایندگی‌ها صورت می‌گیرد بر این اساس شرکت‌های بیمه‌ای زمانی با مشتریان مواجه می‌شوند که برای جبران خسارت به سراغ آن‌ها می‌روند.

او در انتها بیان کرد: سالانه تعداد زیادی مرکز نوآوری تاسیس می‌شود که شاید تنها ۱۰ درصد آن‌ها به یک خروجی مناسبی برای کار عملی واقعی دست یابند.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده