تاریخ: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۳
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۴۰۰۷۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

خودرو ۲ تا ۱۰ میلیون تومان ارزان شد

‌می‌متالز - در هفته گذشته قیمت خودرو ۲ تا ۵ درصد در محصولات داخلی و مونتاژی افزایش پیدا کرده بود که با کاهش قیمت ارز این افزایش قیمت‌ها متوقف شده است.

به گزارش می‌متالز، بازار خرید و فروش خودرو همزمان با روند کاهشی قیمت دلار شاهد ریزش قیمت‌ها در انواع محصولات بوده است.

به اعتقاد فعالان بازار قیمت خودرو در هفته گذشته به دلیل افزایش نرخ ارز دو تا ۵ درصد در محصولات داخلی و مونتاژی افزایش پیدا کرده بود که با کاهش قیمت ارز این افزایش قیمت‌ها متوقف شد.

حتی در برخی از محصولات بازار شاهد ریزش قیمتی هم بوده است. به عنوان نمونه پژو ۲۰۶ تیپ دو از ۲۷۲ میلیون تومان با کاهش ۱۰ میلیون تومان به ۲۶۲ میلیون تومان، سمند ال ایکس با کاهش ۴ میلیون تومانی از ۲۵۵ میلیون تومان به ۲۵۱ میلیون تومان، پژو پارس سال از ۲۸۷ میلیون تومان با کاهش ۸ میلیون تومانی ۲۷۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

علاوه براین در محصولات مونتاژی نیز کاهش قیمت‌ها از ۱۰ تا ۲۵ میلیون توامن بوده است که این روند کاهش در خودرو‌های جک و هایما ملموس‌تر است.

در بازار امروز خرید و فروش خودرو، دنا معمولی ۳۵۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۳۰۵ میلیون تومان، رانا پلاس ۳۰۸ میلیون تومان، سمند سورن پلاس ۳۰۸ میلیون تومان، سایپا ۱۱۱ با قیمت ۱۷۲ میلیون تومان، سایناپلاس ۱۹۹ میلیون تومان، کوئیک ۱۵۴ میلیون تومان، تیبا دو ۱۸۳ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده