تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۴۴
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۴۰۵۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پذیره‌نویسی صندوق جسورانه سپهر در فرابورس آغاز شد

‌می‌متالز - معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی از پذیره‌نویسی صندوق جسورانه سپهر یکم با نماد «سپهر» با سرمایه اولیه هزار میلیارد ریال از ۲۷آذر تا چهارم دی ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، دکتر علی ناظمی با اعلام این خبر و اشاره به مؤسسان صندوق جسورانه سپهر یکم (سپهر) گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق پژوهش و فناوری سپهر، حوزه هنری انقلاب اسلامی و یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی از موسسان صندوق سپهر هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد کل واحد‌های پذیره‌نویسی این صندوق یک میلیون واحد است، اظهار کرد: دوره فعالیت این صندوق که در حوزه‌های صنایع خلاق، فناوری اطلاعات، گردشگری و صنایع دستی، گیم و انیمیشن فعالیت می‌کند، هفت ساله است که چهار سال ابتدایی آن به دوره سرمایه‌گذاری اختصاص دارد.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری در صندوق «سپهر» را یکصد هزار تومان اعلام کرد و افزود: ۲۰ درصد از مبلغ کل صندوق در پذیره‌نویسی این مرحله انجام و مابقی طی فراخوان‌های بعدی از خریداران اخذ خواهد شد.

ناظمی با اشاره به حوزه فعالیت صندوق جسورانه سپهر یکم (سپهر)، گفت: تمرکز این صندوق بر روی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه صنایع خلاق و کسب‌وکار‌های اینترنتی است و سرمایه‌گذاری‌های صندوق بر روی کسب و کار‌هایی صورت می‌گیرد که از پتانسیل رشد قابل توجهی برخوردار بوده و بخشی از بازار را در اختیار گرفته باشند و اکنون به تزریق مالی و تیم مدیریتی مجرب نیاز دارند تا بتوانند سهم بازار بیشتری را کسب کنند.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در صندوق‌های جسورانه یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است و ریسک‌های خاص خود را دارد و به همین دلیل پرتفوی (سبد سهام) صندوق به صورتی تشکیل می‌شود که پوشش ریسک در آن دیده شده باشد.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق نوآوری و شکوفایی تا کنون در ۱۰ صندوق جسورانه با مجموع سرمایه ۱،۴۳۵ میلیارد تومان مشارکت داشته است و در صندوق جسورانه سپهر نیز به میزان ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری کرده است.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده