تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۶
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۴۰۶۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خاندوزی اعلام کرد؛

تسریع در فروش اموال تملیکی با سامانه الکترونیک حراج

‌می‌متالز - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سامانه الکترونیک حراج سازمان اموال تملیکی با فراهم سازی فضای شفاف یکی از روش‌های تسریع در فروش و اصلاح روش‌های موجود است.

به گزارش می‌متالز، «احسان خاندوزی» صبح امروز یکشنبه در آیین رونمایی از سامانه حراج سازمان اموال تملیکی اظهار داشت: مساله فروش اموال تملیکی بعد از مراحل قضایی و تعزیراتی زمان زیادی می‌برد که تسریع در فروش و مساله انبارداری در بازدید‌های مقامات مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: بسیاری از کالا‌ها از سال‌های ۹۳ و ۹۴ تاکنون در انبار‌ها انباشت شده اند که اصلاح روش‌های موجود و تسریع در فروش با راه اندازی سامانه حراج اموال تملیکی یکی از شیوه‌های نو است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه حراج‌های حضوری مورد نقد قرار گرفته بود، گفت: شبهاتی از جمله ایجاد رانت و انحصار فروشی را مطرح کرده بود که راه اندازی سامانه الکترونیکی حراج فضایی به طور کامل شفاف با قدر رقابت برابر را فراهم ساخت.

وی ادامه داد: این امر به وصول درآمد دولت نیز کمک و بستر حضور چند هزار نفری مردم از اقصی نقاط کشور را در حراج الکترونیکی فراهم می‌کند.

خاندوزی ابراز امیدواری کرد: راه اندازی این سامانه شروعی برای ارتقا سازمان اموال تملیکی و تسریع در روند فروش اموال باشد.

وی با بیان اینکه سامانه اموال تملیکی کار رسمی خود را از ۱۱دی ماه آغاز می‌کند، گفت: اول دی ماه ثبت نام برای شرکت در اولین حراج الکترونیکی آغاز و از سوی رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: این سامانه برخط ظرفیت حضور بیش از ۱۰ هزار نفر را دارد.

سامانه حراج الکترونیک سازمان اموال تملیکی امروز یکشنبه ۲۸آذرماه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده