تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۴۵
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۲۴۱۲۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وام‌های غیرضروری که پرداخت می‌شود/ تور زیارتی با وام قرض‌الحسنه!

‌می‌متالز - درحال حاضر بانک‌ها بودجه پرداخت وام ندارند، اما برخی آژانس‌های مسافرتی تور زیارتی با وام قرض‌الحسنه برای مسافران خود تامین می‌کنند. چگونه وام مسافرتی بگیریم؟

به گزارش می‌متالز، نبود نقدینگی در بانک‌ها برای پرداخت وام به یک معضل معمول تبدیل شده، اما برخی از آژانس‌های مسافرتی به راحتی از بانک‌ها وام قرض‌الحسنه برای سفر دریافت می‌کنند.

شرایط وام گرفتن ساده است. با معرفی یک آژانس به بانک رسالت فرهنگیان وام سفر به مبلغ ۹ میلیون با سود چهار درصد پرداخت می‌شود. بازپرداخت این وام ۱۰ ماهه است و متقاضی تنها با یک ضامن و چندسفته در عرض کمتر از هفت روز می‌تواند وام دریافت کنید.

به گفته پاسخگوی تلفنی یک آژانس مسافرتی، با پرداخت هشت میلیون و ۶۵۰ هزارتومان تورهوایی و با پرداخت هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان می‌توان به صورت زمینی از تور زیارتی کربلا و نجف استفاده کرد. البته این وام و شرایط سفر مخصوص فرهنگیان است.

یکی از فرهنگیان می‌گوید: به علت فرهنگی بودن و کم بودن حقوقمان بانک‌ها به سختی به ما وام می‌دهند. من برای یک وام به چند شعبه بانکی رفتم هر یک به گونه‌ای بهانه می‌آورند و در نهایت می‌گفتند شما فرهنگی‌اید و توانایی پرداخت اقساط وام را ندارید.

در حالی که بانک‌ها از پس پرداخت وام ازدواج، وام مسکن و بقیه وام‌ها برنمی‌آید، یک آژانس مسافرتی چگونه می‌تواند وام سفر را در کمتر از هفت روز دریافت کند؟

وام‌های مسافرتی بین سه میلیون تا ۳۰ میلیون تومان متغیر است، هر بانک باتوجه به طرح و نوع درخواست وام سفر به متقاضیان می‌دهد. البته سال گذشته طرح سفر بانک توسط وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسبق اعلام شد که براساس این طرح یک وام قرض‌الحسنه به ارزش ۲۰ میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد است و بعد از یک ماه تنفس باید برگردانده شود.

اما آمار دقیقی از دریافت این وام سفر وجود ندارد. به گفته بسیاری از افراد تنها چند شعبه بانکی وام سفر دارند، که آن هم در چند ماه اخیر لغو شده و این بانک‌ها می‌گویند زمان وام سفر به اتمام رسیده و درخواستی برای آن ثبت نمی‌شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده