تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۳
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۵۱۸۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش سقف وام قرض‌الحسنه/ وام اشتغال ۵۰۰ میلیون شد!

‌می‌متالز - سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها افزایش پیدا کرد و به ۳۰۰ و ۵۰۰ میلیون تومان رسید. این خبری است که سخنگوی دولت آن را اعلام کرده است. اما اقساط وام قرض‌الحسنه چقدر است؟

به گزارش می‌متالز، سخنگوی دولت امروز در توییتی اعلام کرد که «سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها از ۵۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است. به گفته بهادری جهرمی، مبلغ وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی هم از ۱۰۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

اما تنها سقف وام قرض‌الحسنه افزایش پیدا نکرده است. بلکه مدت بازپرداخت وام هم افزایش داشته است. مدت بازپرداخت وام ۳۰۰ میلیون تومانی از ۳۶ ماه به ۶۰ ماه رسیده است.

مدت بازپرداخت وام قرض‌الحسنه اشتغال هم به ۸۴ ماه رسیده است.

اقساط وام قرض‌الحسنه چقدر است؟

با توجه به اینکه این وام، وام قرض‌الحسنه است، احتمالا کارمزدی که به آن تعلق می‌گیرد حدود چهار درصد است. اما بدون این کارمرذ، اقساط وام قرض‌الحسنه به بیش از ۵ میلیون تومان می‌رسد. اقساط ماهانه وام ۳۰۰ میلیون تومانی، حداقل پنج میلیون تومان در ماه است و اقساط وام ۵۰۰ میلیون تومانی اشتغال، حدود شش میلیون تومان در ماه است.

آن گونه که سخنگوی دولت وعده داده افزایش وام قرض‌الحسنه از امروز آغاز شده است.

پیش از این هم، مصطفی قمری‌ وفا، سخنگوی بانک مرکزی با انتشار توئیتی اعلام کرد: «سقف پرداخت وام قرض‌الحسنه در بانک‌های قرض‌الحسنه قرار شد از امروز ۲۳اسفند ۱۴۰۰ افزایش یابد؛ گام دیگری در ادامه اجرای طرح شمولیت مالی بانک مرکزی و حمایت از تأمین خرد مالی عموم مردم است. دوره بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه «ضروری» در بانک‌ها چندی قبل از ۳۶ ماه به ۶۰ ماه رسید.»

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده