تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۲۶
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۴۱۳۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خدابخشی مطرح کرد؛

انتقاد از رئیس سازمان برنامه و بودجه به دلیل خلف وعده/ برخی طرح‌های عمرانی سنوات قبل در بودجه ۱۴۰۱ حذف شده

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نسبت به خلف وعده میرکاظمی در خصوص حذف برخی طرح‌های عمرانی سنوات قبل در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور انتقاد کرد.

به گزارش می‌متالز، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ضمن انتقاد از سازمان برنامه و بودجه به دلیل حذف طرح‌های عمرانی سنوات قبل در بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور گفت: نمایندگان مجلس به دلیل تخصصی بودن حوزه کاری کمیسیون برنامه و بودجه در بحث بودجه سنواتی، طی این مدت انتقادات و صحبت‌های خود را نسبت به این موضوع به ما ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از اقدامات انجام شده در لایحه بودجه سال آینده این است که برخی طرح‌های عمرانی در مناطق مختلف کشور که عمدتا طرح‌های زیرساختی در مناطق کمتر توسعه یافته هستند و در بودجه سنواتی چند سال قبل درج شده بودند، توسط سازمان برنامه و بودجه به این بهانه که مسیر کمیسیون ماده ۲۳ را طی نکرده‌اند، در لایحه ۱۴۰۱ حذف شده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس تصریح کرد: اگر طرحی اجرایی نشده و در قانون بودجه سنواتی وجود داشته دیگر ضرورتی ندارد که توسط سازمان برنامه و بودجه حذف شود، بلکه باید این طرح‌های عمرانی بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته حفظ شوند تا بعد از طی مسیر صحیح خود در کمیسیون ماده ۲۳ تعیین تکلیف و اجرایی شوند.

خدابخشی با بیان اینکه چرا سازمان برنامه و بودجه اگر طرح عمرانی اجرایی نمی‌شود، آن را حذف می‌کند؟ تاکید کرد: در جلسه‌ای که قبل از ارسال لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس با میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم، نمایندگان به تشریح دغدغه‌های خود در خصوص طرح‌های عمرانی که هنوز مسیر کمیسیون ماده ۲۳ را طی نکرده‌اند، پرداختند و رئیس سازمان برنامه و بودجه هم قول داد که این طرح‌ها در لایحه بودجه سال آینده حذف نشود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: متاسفانه برخلاف وعده میرکاظمی این طرح‌ها حذف شده‌اند و این موضوع یعنی تعامل خوبی که میان نمایندگان و دولت وجود داشت، دچار اشکال خواهد شد.

وی بیان کرد: اینگونه اقدامات برای دولت هزینه تراشی می‌کند و میرکاظمی باید به قولی که داده بود عمل کند و اصلاحیه دهد تا بعدا با تشکیل کمیسیون ماده ۲۳ طرح‌های عمرانی بررسی و تعیین تکلیف شوند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده