تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۲۴۱۷۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رضوانی در تشریح جلسه کمیسیون برنامه و بودجه؛

بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ با حضور پورمحمدی/ اعضای کمیسیون تلفیق انتخاب شدند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: این کمیسیون در جلسه امروز خود ضمن انتخاب اعضای کمیسیون تلفیق، با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه به بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور پرداخت.

به گزارش می‌متالز، غلامحسین رضوانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: کمیسیون در این جلسه با حضور پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه به بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور پرداخت.

وی ادامه داد: پورمحمدی در این جلسه ضمن اشاره به هدفگذاری دولت برای رسیدن به رشد ۸ درصدی در سال آینده اعلام کرد؛ تراز منفی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نسبت به سال جاری کاهش یافته و دولت به سمت تعادل بیشتر بین منابع و مصارف حرکت کرده است.

رضوانی تصریح کرد:در این جلسه؛ معاون سازمان برنامه و بودجه در مورد میزان فروش اوراق در سال آینده نیز بیان کرد، انتشار اوراق نسبت به گذشته کاهش یافته، زیرا یک روش نیمه پنهان برای تامین کسری بودجه است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: پورمحمدی در این نشست ضمن پاسخگویی به سوالات نمایندگان به ابهامی که در مورد عدم درج بند‌های قانون اصلاح ساختار بودجه در لایحه بودجه سال آینده بوجود آمده بود، اعلام کرد که سازمان برنامه و بودجه در حد مقدور در تدوین بودجه این بند‌ها را رعایت کرده است، اما برای اعمال کامل این قانون نیاز به زمان بیشتری وجود دارد و در سال‌های آتی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین در این نشست ۹ نفر از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس برای حضور در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده