تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۲۴۱۴۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تسلط چین بر بازار جهانی عناصر کمیاب

‌می‌متالز - غول معدنی شرکت عناصر کمیاب چین با ادغام شرکت‌های دولتی چاینا مینرال، شرکت آلومینیوم چین و گروه عناصر کمیاب گانژو تشکیل شده است و انتظار می‌رود که این شرکت جدید با نام گروه عناصر کمیاب چین، توسعه معادن را در جنوب این کشور افزایش دهد. سهم این شرکت از تولید خاک‌های کمیاب متوسط و سنگین در چین حدود ۷۰ درصد و حدود ۴۰ درصد از کل تولید عناصر کمیاب سبک است.

به گزارش می‌متالز، عناصر خاکی کمیاب گروهی از ۱۷ عنصر شیمیایی هستند که در واقع کمیاب نیستند، اما یافتن آن‌ها در غلظت‌های لازم و پردازش آن‌ها دشوار است، زیرا سنگ معدن‌ها اغلب حاوی مواد رادیواکتیو طبیعی مانند اورانیوم و توریم هستند.

این عناصر به طور گسترده در تولید محصولاتی مانند تلفن همراه، خودرو، تجهیزات نظامی و حتی ماشین ظرفشویی استفاده می‌شود. فلزات خاکی کمیاب توسط معدنچیانی از هند، آفریقای جنوبی، کانادا، استرالیا، استونی، مالزی و برزیل استخراج می‌شود.

با این حال، چین از نظر فناوری‌های تولید و پالایش، در این زمینه پیشتاز است. بر اساس گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده، این کشور در سال ۲۰۲۰ تا ۵۸ درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده