تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۹
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۴۱۷۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اوسطی:

تمامی جوانب حذف ارز دولتی لحاظ شود/ قدرت خرید مردم نباید کاهش یابد

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در زمینه حذف ارز دولتی باید تمامی جوانب از جمله بار روانی، اقتصادی و تورمی آن با حساسیت بالایی مدنظر قرار بگیرد.

به گزارش می‌متالز، پرویز اوسطی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص حذف ارز دولتی واردات نهاده‌های دامی و تاثیر آن بر بازار، گفت: اعلام عدم تخصیص ارز به واردات نهاده‌های دامی در حال حاضر اقدام مناسبی نیست، زیرا در این زمینه تا کنون تصمیم‌گیری نشده است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات نهاده‌های دامی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ آورده شده، اما مجلس باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند، ادامه داد: در زمینه حذف ارز دولتی باید تمامی جوانب از جمله بار روانی، اقتصادی و تورمی آن با حساسیت بالایی مدنظر قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: تمامی منابع حاصل از عدم تخصیص ارز دولتی به واردات نهاده‌های دامی باید در قالب یارانه کارت و کارت خرید هر ۱۵ روز یک بار به مصرف کنندگان پرداخت شود تا خانوار‌ها بتوانند از آن برای خرید کالا‌های اساسی استفاده کنند و قدرت خرید مردم کاهش پیدا نکند.

اوسطی با تاکید بر اینکه با حذف ارز دولتی، باید یارانه‌ها از حلقه اول به حلقه پایانی تولید یعنی مصرف کنندگان پرداخت شود، گفت: پرداخت یارانه حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تنها به چند دهک پایانی قدرت خرید اکثریت جامعه را کاهش می‌دهد بنابراین باید به تمامی دهک‌ها ارائه شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با حساسیت بالایی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را بررسی می‌کنند، افزود: باید مدل پرداخت یارانه و منابع حاصل از حذف ارز دولتی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تعریف شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده