به گزارش میمتالز، هادی خانی اظهار کرد: از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک، مجموعهای از خدمات مالیاتی به عموم شهروندان و مودیان بهطور متمرکز و به صورت الکترونیک ارائه میشود که از جمله این خدمات میتوان به پرونده الکترونیک مودی، فرآیند کامل پرداخت مالیات بر نقل و انتقال املاک، فرآیند کامل پرداخت مالیات بر اجاره املاک و مستغلات و همچنین ارائه گزارش وضعیت بدهکاری مالیاتی و ممنوعالخروجی اشاره کرد. وی در خصوص پرونده الکترونیک مودی گفت: در قالب این سامانه، مودیان قادر خواهند بود در هر زمان و مکان، اظهارنامههای تمامی منابع مالیاتی، کلیه اطلاعات مرتبط با پرداختهای انجام شده، اطلاعات ثبتنامهای انجام شده، خلاصه تمامی پروندههای مالیاتی مودی، تمامی قبوض مالیاتی صادره، اوراق تشخیص، قطعی و آرای هیاتهای مرتبط با پرونده، دعوت به هیات و ارائه انواع اظهارنامههای فصلی و سالانه در قالب پنجره واحد خدمات مودیان را مشاهده کنند. معاون فناوریهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: با الکترونیکی شدن خدمات مالیاتی، ارتباط مودیان با ادارات مالیاتی به کمترین میزان کاهش یافته و شهروندان در یک بستر سریع، قابل اطمینان و بدون پیچیدگیهای مرسوم، از آخرین وضعیت پرونده مالیاتی خود و سایر خدمات الکترونیک مالیاتی بهرهمند خواهند شد که این امر منجر به افزایش رضایتمندی مودیان، ارتقای سلامت نظام اداری و کاهش مصرف کاغذ خواهد شد و توسعه این خدمات الکترونیک همچنان در دستور کار قرار دارد.
منبع: دنیای اقتصاد