تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۴۱۹۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جلسه معارفه هیات مدیره جدید کارخانجات تولیدی شهید قندی عنوان شد:

ضرورت توجه به بخش مارکتینگ در شرکت‌های صنعتی/ حمایت «ومعادن» از طرح‌های متناسب با نیاز بازار

ضرورت توجه به بخش مارکتینگ در شرکت‌های صنعتی/ حمایت «ومعادن» از طرح‌های متناسب با نیاز بازار
‌می‌متالز -مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در جلسه معارفه هیئت مدیره جدید شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی بر اهمیت بخش مارکتینگ تاکید کرد و تبدیل این شرکت را به یک واحد پیشرو در حوزه مخابرات و حرکت مبتنی بر تقاضای بازار را از جمله انتظارات «ومعادن» از شرکت شهید قندی عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، دکتر امیرحسین نادری در جلسه معارفه هیات مدیره شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی که صبح امروز (۶ دی‌ماه) برگزار شد، با تاکید بر لزوم توجه به نیاز بازار و ارتقاء تولید داخلی گفت: شرکت شهید قندی باید همزمان بر تمامی ابعاد توسعه بازار و محصول توجه نموده و علاوه بر تولید محصولات متناسب با نیاز روز، آینده بازار را نیز پیش‌بینی و بر اساس آن طرح­ها و پروژه­های جدید را تعریف کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات بر لزوم توجه به سیاست‌های بالادستی در تعریف و اجرای طرح‌ها تاکید کرد و با یادآوری ذخایر خوب معدنی، ظرفیت‌های انسانی و مالی مناسب در کشور، جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی را یکی از رسالت‌های بخش صنعت عنوان کرد و افزود: به منظور استفاده بهینه و حداکثری از این ثروت‌های علمی و طبیعی باید زنجیره ارزش افزوده مورد توجه قرار گیرد و مواد معدنی پس از تبدیل به محصول به بازار عرضه شوند.

وی رصد بازار عرضه و تقاضا را برای تولید یک امر حیاتی برای واحد‌های تولیدی موفق خواند و اذعان داشت: علاوه بر بخش تقاضای بازار، تولید و عرضه نیز باید رصد شده و مورد ارزیابی قرار گیرد و تلاش شود تا تولیدات و به دنبال آن بازار‌های جدید را شناسایی کنیم.

دکتر نادری با بیان اینکه در گذشته مرکز کارخانه‌ها حوزه تولید بوده و امروز بخش مارکتینگ است بر حمایت «ومعادن» از اجرای طرح‌های جدید دارای تاییدیه کارشناسان تاکید کرد و گفت: احصاء تولید مورد نیاز بازار نخستین مرحله برای کارخانه موفق و پویاست و تولید بر اساس نیاز‌های شناسایی شده طراحی و سپس راهبرد‌ها و استراتژی فروش آن تعیین و تعریف می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در بخش دیگر این جلسه با یادآوری سابقه کارخانجات شهید قندی و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در این مدت به دست آورده است، به رویکرد هلدینگ مبنی بر حمایت از این مجموعه بزرگ تولیدی و پرداخت حدود ۲۲۰۰ میلیارد ریال برای تقویت سرمایه در گردش آن اشاره کرد. همچنین تبدیل این شرکت را به یک واحد پیشرو در حوزه مخابرات و حرکت مبتنی بر تقاضای بازار را از جمله انتظارات «ومعادن» از شرکت شهید قندی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که کارخانه­‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری باید به آن توجه کنند پتانسیل‌های منطقه و ظرفیت‌های بومی است؛ استان یزد دارای پتانسیل انسانی و علمی قوی است و رسالت توسعه در این حوزه بر عهده شرکت‌هایی، چون شهید قندی است.

وی در خاتمه بر ظرفیت و توان اجرایی شرکت شهید قندی برای طرح‌ها و پروژه‌های ملی تاکید کرد و خواستار استفاده از توان سایر بخش‌های تولیدی فعال در این حوزه شد و گفت: کشور از نظر دانش و تخصص سرمایه‌های خوبی دارد و همانطور که اشاره شد، برای استفاده از آن‌ها تولید و طراحی محصولات باید بر اساس نیاز‌های بازار باشد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر شرکت‌های هدینگ «ومعادن» نیز در این جلسه با تاکید بر ظرفیت بالای کارخانجات شهید قندی، اصلاح و تغییر استراتژی‌های این صنعت را همگام با بازار جهانی شرط حفظ و توسعه بازار دانست و گفت: در دنیای امروز استفاده از فلزات باارزش در صنعت مخابرات منسوخ شده است و این صنعت به سمت کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری در حال­ حرکت است.

دکتر سعید صادقی ارائه ایده‌های نو و محصولات جدید را برگ برنده شرکت‌های صنعتی و تولیدی عنوان کرد و با تاکید بر اهمیت موضوع مارکتینگ اظهار داشت: گسترش بازار یک ضرورت برای شرکت‌های تولیدی است و برای دستیابی به این موضوع باید محصولات جدید طراحی و تولید شود که این امر نیازمند ارائه ایده‌های نو متناسب با تقاضای بازار است.

دکتر مرتضی علی‌اکبری، معاون مالی و اقتصادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و معادن نیز در این جلسه به اهمیت به روزرسانی و توسعه بخش تولید کارخانجات شهید قندی تاکید و نسبت به ایجاد تحولات مثبت در این کارخانجات ابراز امیدواری کرد.

اعضاء هیات مدیره شرکت کارخانجات شهید قندی نیز ضمن تشکر از توجه «ومعادن» به صنایع های‌تک و پاک، کارخانجات شهید قندی ار فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌های خارجی و تبدیل شدن به برند پیشرو در حوزه مخابرات کشور دانستند.

گفتنی است ایجاد شتاب دهنده برای حمایت از ظرفیت‌های علمی و جوانان و هدایت نخبگان و ظرفیت‌های علمی در مسیر تولید محصولات مورد نیاز کشور، تاکید بر ظرفیت‌­های منحصربه‌­فرد و بکر شرکت شهید قندی، لزوم افزایش بهره­‌وری، استحصال مواد معدنی از قراضه‌های الکترونیکی و مواد بازیافتی، تعریف کارگروه‌های تخصصی برای طرح‌های جدید و تعریف بازه زمانی برای اجرای پروژه‌­ها از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

منبع: سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده