تاریخ: ۰۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۶
بازدید: ۴۲۲
کد خبر: ۲۴۲۰۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور فعالان بخش خصوصی

نشست تجاری اتاق‌های اصفهان و البریمی عمان برگزار شد

‌می‌متالز - نشست تجاری فعالان بخش خصوصی استان اصفهان و کشور عمان، با حضور هیات تجارت اتاق البرایمی عمان در اتاق اصفهان برگزار شد و دو طرف فرصت‌های همکاری دوجانبه را بررسی کردند.

به گزارش می‌متالز، نشست تجاری اتاق‌های اصفهان و البریمی عمان با حضور جمعی از اعضای هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق اصفهان برگزار شد. بهرام سبحانی، نایب‌رئیس اتاق اصفهان ضمن خوشامدگویی به هیات حاضر ابراز امیدواری کرد این حضور زمینه‌ای برای همکاری‌های گسترده‌تر طرفین شود.

وی با اشاره به پیشینه همکاری‌های گسترده اقتصادی و سیاسی ایران و عمان در طول تاریخ گفت: امروز این روابط مستحکم‌تر از گذشته در جریان است.

سبحانی افزود: بسیاری از فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی با کشور عمان روابط تجاری داشته و شرکت‌های اصفهانی به‌ ویژه در زمینه محصولات صنعتی به این کشور صادرات دارند و در بخش فولاد، مصالح ساختمانی، لوازم‌خانگی روابط تجاری مطلوبی بین اصفهان و عمان وجود دارد.

وی اشکال در مراودات بانکی را یکی از محدودیت‌های موجود در تعامل طرفین عنوان و ابراز امیدواری کرد با تدبیر دولت‌های دو کشور این موانع برطرف شود.

فرشته امینی، عضو هیات رئیسه اتاق اصفهان نیز ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان تصریح کرد: این اتاق منشأ خدمات ارزنده‌ای در زمینه توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و عمان به‌ویژه فعالان اقتصادی و تجار اصفهانی و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور عمان بوده است. وی افزود: اتاق اصفهان همواره با توجه به پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری و پیشینه فرهنگی دو کشور نگاه ویژه‌ای به توسعه تجارت با عمان داشته و این کشور را در اولویت بازار‌های هدف صادراتی استان صنعتی اصفهان قرار داده است.

همچنین احمد پزنده، رئیس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق اصفهان از اعلام آمادگی این کمیسیون برای کمک به برقراری تعاملات تجاری هیات عمانی با فعالان اقتصادی اصفهانی در زمینه‌های مختلف خبر داد.

ظاهر الکعبی، رئیس اتاق بازرگانی البریمی عمان در ادامه این نشست گفت: این اولین هیات تجاری عمان در ایران پس از دو سال است. وی در ادامه با اشاره به مشکلات مربوط به نقل‌ و انتقال پول از تلاش‌های اتاق بازرگانی عمان برای تسهیل این فرایند و ارائه راهکار‌هایی در این زمینه خبر داد.

ظاهر الکعبی این استان را دروازه شمالی سلطنت عمان و دارای ۵ مرز مشترک با دولت امارات معرفی و تصریح کرد: اخیراً راه زمینی به طول ۱۵۰ کیلومتر برای ارتباط با این استان بدون نیاز به گذشتن از امارات ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این استان میان دو بندر جبل علی و صحار واقع شده است افزود: در استان البریمی فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته‌شده است و امکان سرمایه‌گذاری صد در صد وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی البریمی گفت: می‌توان از این استان برای صادرات مجدد کالا با ارزش‌افزوده ۲۰ درصد استفاده کرد.

وی گردشگری و کشاورزی را از فرصت‌های تعاملات اصفهان و استان البریمی معرفی کرد.

همچنین عبدالله احمدالمیاسی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البریمی به ارائه توضیحاتی در خصوص شهرک صنعتی این استان پرداخت و گفت: به دلیل اینکه مقرر شده این منطقه به هاب تولید و تجارت تبدیل شود، برای همکاری و سرمایه‌گذاری مشوق‌های زیادی در نظر گرفته‌شده است.

بهنام ابراهیمی، دبیرکل اتاق اصفهان نیز در این جلسه به تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری اصفهان و عمان پرداخت.

وی با بیان اینکه تجارت ایران و عمان در حد پتانسیل‌های مطلوب موجود توسعه‌نیافته است، افزود: باید اقدامات لازم برای عمق‌بخشی به مراودات طرفین صورت گیرد. ابراهیمی اولویت همکاری‌های تجاری اصفهان و عمان را در زمینه آهن و فولاد، مصالح ساختمانی، تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی، دارویی و معدنی بیان کرد.

در ادامه هیات عمانی و فعالان اقتصادی عضو اتاق اصفهان طی دو روزبه صورت B ۲ B با یکدیگر وارد مذاکره شدند.

منبع: اخبار اتاق ایران

عناوین برگزیده