تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۵
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۴۲۰۹۷
سرویس خبر : انرژی

نظارت دولت و مجلس، فساد در توزیع قیر رایگان را کاهش می‌دهد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد نگرانی‌ها از بروز فساد و رانت در توزیع قیر رایگان گفت: نظارت دولت و مجلس بر «قیر رایگان» میزان تخلفات را کم می‌کند.

به گزارش می‌متالز، این روز‌ها همچنان موضوع طرح قیر رایگان داغ است که در واکنش به بحث‌های موافقان و مخالفان این طرح مبنی بر فسادزا بودن یا مفید بودن آن برای عمران مناطق محروم و کم برخوردار کشور، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که نه تنها مجلس بر موضوع قیر رایگان نظارت خواهد داشت، بلکه اگر دولت بر موضوع قیر رایگان نظارت‌های لازم را داشته باشد، میزان تخلفات در این زمینه کمتر خواهد شد.

الله‌وردی دهقانی در خصوص طرح توزیع قیر رایگان گفت: دولت، قیر رایگان را برای آبادانی و عمرانی شهر‌ها و مناطق کم برخوردار طی سال‌های اخیر مصوب کرده تا مشکلات مناطق محروم کمتر شود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس درباره انتقادات وارد شده به قیر رایگان و احتمال ایجاد فساد در آن با اشاره به اینکه ممکن است در هر شرایطی فساد رخ دهد، تصریح کرد: در این صورت نیاز است برای جلوگیری از بروز فساد، دولت در اجرای این طرح نظارت‌های کافی داشته باشد.

دهقانی با اشاره به اینکه اگر دولت بر موضوع قیر رایگان نظارت‌های لازم را داشته باشد، میزان تخلفات کمتر خواهد شد، گفت: مجلس نیز قطعا در این زمینه نظارت‌های لازم را خواهد داشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از سخنان خود درباره بودجه ۱۴۰۱ نیز با اشاره به اینکه مجلس به دنبال شفافیت و ایجاد عدالت است، گفت: مجلس به دنبال تحمیل بودجه به دولت نیست و در این زمینه با دولت همراهی و تعامل دارد.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه بودجه و اعتباراتی که در اختیار نهاد‌ها و سازمان‌ها قرار داده شده همه بررسی می‌شود، اظهارکرد: شاید در برخی از موارد نیاز باشد تا تغییراتی در آن ایجاد شود که در صورت نیاز انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: مجلس در بررسی لایحه بودجه سال آینده، عدالت، تورم و انصاف و توان مردم را در نظر می‌گیرد و سپس تصمیم گیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس به دنبال شفافیت و عدالت اجتماعی است، تصریح کرد: مجلس به دنبال این است تا با وجود تحریم ها، اما برنامه ریزی صحیح، شرایط اقتصادی بهتر شود و فشار زیادی به مردم وارد نشود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده