تاریخ: ۰۷ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۹
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۴۲۱۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو اتاق بازرگانی تهران:

رشد روز افزون بازار بورس با وجود داشتن تورم قابل تصور است

‌می‌متالز - نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: تورم موجود در کشور سبب رشد نقدینگی و ارزش سهام شرکت‌ها و در نتیجه افزایش اعتماد و روند صعودی شاخص بازار بورس شده است لذا سیاستگذاران بازار سرمایه باید برای حفظ و تداوم رشد آن تلاش کنند.

به گزارش می‌متالز، «عباس آرگون» روز سه شنبه درباره تبعات فرمان ۱۰ بندی ستاد اقتصادی دولت بر بازار سرمایه بعد از ریزش‌های تا ۱۲۰۰ واحد و اصلاح ۴۰۰ تایی آن در روز جاری، افزود: به طور معمول در کشور شاهد وجود تورم هستیم و این امر نیز تاثیر زیادی بر رشد نقدینگی خواهد گذاشت به طوری که همین امر سبب شد قیمت‌ها در ۱.۵ سال گذشته دچار نوسانات شدیدی شود و شاخص بورس بعد از یک فراز بسیار بلند، فرود سنگینی را تجربه کند و در نتیجه سهامداران با بروز این رخداد خیلی متضرر شدند.

این کارشناس بورس اظهارداشت: کسانی که در اواخر روند صعودی شاخص‌های بازار سرمایه وارد بازار شدند بیش از همه ضرر دیدند، اما به تازگی این بازار اصلاح قابل توجهی داشته و بسیاری از سهام‌ها با توجه به تورمی که در کشور وجود داشته از ارزش قابل توجهی برخوردار شده اند حال اینکه یک مقدار عدم اطمینان و اعتماد به بازار وجود دارد، اما با توجه به وجود نرخ تورم سرمایه گذاری در این بازار ارزشمند خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر مقداری از اعتماد و اطمینان از دست رفته به بورس بازگردد باعث جذابیت بیشتر بازار خواهد شد به طوری که می‌توانیم شاهد رشد خوبی در میان مدت و بلندمدت در این حوزه باشیم.

آرگون درباره سود حاصل از سرمایه گذاری در بازار سرمایه گفت: سود این بخش بیشتر ناشی از سودآوری شرکت‌ها و نرخ تورم کشور است به نوعی که ارزش جایگزینی سهام شرکت‌ها زمانی که روند فعالیت آن با دلار ۲۰ یا ۳۰ هزار تومان است، تفاوت پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: البته بحث جذابیت سهام‌ها است و بعد تورمی که امکان رشد دارد بنابراین در صورت بازگشت اعتماد به بازار، رشد بیش از این برای بازار سرمایه نیز قابل تصور است و اکنون سهام شرکت‌ها برای خرید جذابیت لازم را دارند، اما عدم اعتماد اقبال کمی برای بازار سرمایه ایجاد کرده است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده