تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۱
بازدید: ۳۲۴
کد خبر: ۲۴۳۰۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۸۹ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۸۹ هزار و ۵۶۱ واحد افزایش، معادل ۶.۸۶درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۳۱ میلیارد و ۹۸۴ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۱۲ هزار و ۳۳۱ میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۴۲۱ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۲۹.۵۵، ۱۹.۴۵ و ۳۶.۵۱ درصد درصد افزایش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۳۶۶۲ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۶۵ هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۸.۷۱ درصد افت و ۳.۷۳ درصد رشد همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۰ دیماه با ۸۹ هزار و ۶۵۱ واحد افزایش، معادل ۶.۸۶ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۳۹۷ هزارو ۳۵۸ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۰ هزار و ۳۳۴ واحد افزایش، معادل ۲.۸۹ درصد رشد کرد و رقم ۳۶۸ هزار و ۹۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۳۸ هزار و ۴۵۵ واحد رشد به رقم ۱۰۶۷ هزار و ۷۵۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۴ هزار و ۵۸۳ واحد افزایش، به عدد ۲ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۶۲۴ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۳.۷۴ درصد رشد و شاخص بازار دوم با ۱.۶۹ درصد افزایش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده