تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۶
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۴۳۷۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۳۴ هزار و ۱۸۹واحد کاهش، معادل ۲.۴۵ درصد افت کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۲۰ میلیارد و ۹۷۴ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۳۵ هزار و ۳۸۳ میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۶۱۰ هزار و ۳۱۸ دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۳۴.۴۲، ۳۶.۲۴ و ۳۴.۸۷ درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۳۵۳۹ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۴۸ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۳.۳۶ و ۲۵.۸۸ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۷ دیماه با ۳۴ هزار و ۱۸۹ واحد کاهش، معادل ۲.۴۵ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۶۳ هزارو ۱۲۳ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۸ هزار و ۶۲۸ واحد کاهش، معادل ۲.۳۴ درصد افت کرد و رقم ۳۵۹ هزار و ۴۷۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۲۹ هزار و ۷۶۷ واحد کاهش به رقم ۱۰۳۷ هزار و ۹۲۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۴ هزار و ۱۵۷ واحد کاهش، به عدد ۲ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۴۵۳ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۲.۷۹ درصد افت و شاخص بازار دوم با ۲.۰۲ درصد کاهش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده