تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۳
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۲۲۲۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل کاهش شاخص بورس مطرح کرد:

افزایش تاب‌آوری اقتصاد

‌می‌متالز - جعفر قادری گفت: تا زمانی که تاب‌آوری اقتصاد کشور بیشتر نشود، بورس همچنان تحت تاثیرتحولات اقتصاد جهانی خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، جعفر قادری با اشاره به افت بورس درروز‌های گذشته گفت: طبیعی است که پیرو اتفاقات اخیرا منطقه، اعم از بحران غزه و حضور کشور‌های غربی در حمایت از رژیم صهیونیستی و اعلام حمایت ما از جریان مقاومت، نگرانی‌هایی برای آینده اقتصادی و تعاملات با کشور‌ها ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: در پی بروز این مسائل به واقع تقاضا‌ها برای سفته بازی ارز، زمین و مسکن افزایش پیدا کرده و نگرانی‌هایی در موضوع تعاملات کارخانجات با خارج از کشور ایجاد می‌شود، از این رو براساس این نگرانی‌ها طبیعی است که قیمت انواع سهام در بورس ریزش پیدا کند چراکه قیمت ارز مقداری افزایش پیدا کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان‌اینکه باید اقتصاد را بزرگ کنیم، بیان کرد: تا زمانی که تاب‌آوری اقتصاد کشور بیشتر نشود و ظرفیت‌های داخلی را تقویت نکنیم، بورس همچنان تحت تاثیرتحولات اقتصاد جهانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این شرایط باید تعاملات خود را با کشور‌های منطقه افزایش دهیم، بیان کرد: به دلیل اینکه ارتباط با غرب ممکن است محدودیت‌هایی را ایجاد کند باید تعاملاتمان را با کشور‌های شرق و کشور‌های گروه بریکس و شانگ‌های افزایش دهیم چرا که تقویت این مسائل می‌تواند در شرایط بورس نقش آفرین و تعیین کننده باشد.

این نماینده مجلس بیان کرد: در این شرایط باید پیمان‌هایی نظیر بریکس و شانگ‌های را جدی بگیریم و از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم چراکه این مساله می‌تواند تاثیرات التهابات و نگرانی‌های موجود را کاهش دهد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده