تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۴۳۷۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نخستین روز معاملاتی هفته به ثبت رسید؛

روز پرنوسان شاخص بورس تهران

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (شنبه، هجدهم دی ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۷۵۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۶۲ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۳۳۷ واحد کاهش، به رقم ۳۵۹ هزار و ۱۳۴ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات نخستین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۹۸۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۷ هزار و ۲۵۴ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش یک هزار و ۵۷۰ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۸ هزار و ۱۱۱ واحدی را تجربه کردند.

همچنین در جریان معاملات امروز، گروه خودرو با ۶۲ هزار و ۷۹۹ معامله به ارزش ۴ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۰ هزار و ۴۱۳ معامله به ارزش یک هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۱۹ هزار و ۲۳۴ معامله به ارزش یک هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۷ هزار و ۶۵۲ معامله به ارزش یک هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال و گروه اداره بازار‌های مالی با ۱۸ هزار و ۱۹۴ معامله به ارزش یک هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت ایران خودرو با ۶۶۲ واحد، بانک ملت با ۶۱۴ واحد، بانک صادرات ایران با ۳۸۵ واحد، شرکت سایپا با ۳۵۱ واحد و بانک تجارت با ۲۹۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۲۹ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲۹۲ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۱۹۷ واحد، شرکت پتروشیمی شازند با ۱۸۵ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۱۶۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده