تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۴۴۰۵۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
دبیر کمیته نام‌گذاری محصولات خبر داد:

عرضه دو محصول جدید سایپا و ارتقا موتور و گیربکس چهار خودرو

‌می‌متالز - دبیر کمیته نام‌گذاری محصولات سایپا از عرضه دو محصول جدید، شاهین و آریا CVT و ساینا و کوییک GX با گیربکس بلژیکی و موتور ارتقاء یافته به بازار خبر داد.

به گزارش می‌متالز، امیرحسین تابع جماعت پس از نام‌گذاری محصول کراس جدید سایپا به نام اطلس از تولید انبوه خودرو سدان جدید با نام سهند و عرضه به بازار خبر داد و گفت: دیگر محصول جدید، خودرو وانت پیکاپ شهری است که با نام تجاری سپهر، تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: در شیوه جدید نام‌گذاری، تمامی محصولات ضمن توجه به ریشه ایرانی و معنی آن‌ها در زبان فارسی، هماهنگی و همفکری لازم با سازمان‌ها و بخش‌های ذی ربط صورت گرفته تا نام این محصولات تولید داخل، هویت ملی و ایرانی آن‌ها را نیز تداعی کند. همچنین شاهین و آریا اتوماتیک به جعبه دنده CVT ساخت شرکت پانچ بلژیک مجهز شده و هر دو محصول با لوگوی CVT به‌عنوان نماد گیربکس بکار رفته در آن‌ها تولید و به بازار عرضه خواهند شد.

تابع‌جماعت به عرضه تیپ جدیدی از ساینا و کوییک فیس‌لیفت شده اشاره کرد و ادامه داد: دو محصول ساینا و کوییک G که پیش از این با موتور M۱۵ تولید می‌شد به موتور جدید ارتقاء یافته M۱۵GSI نیز مجهز شده و تیپ آن با GX به بازار خودرو معرفی خواهد شد. مقام عالی وزارت، مدیران ارشد وزارت صنعت و مدیران ارشد سایپا توجه ویژه‌ای به پاس داشت زبان فارسی در نام‌گذاری و نگارش نام محصولات دارند و طبق برنامه ریزی به مرور تا پایان سال، نام تمام محصولات تولیدی در روی بدنه خودرو‌ها به نگارش فارسی تغییر خواهد کرد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده